کد خبر: 15945

اظهارات امروز مقام معظم رهبری درخصوص تحولات یمن و مذاکرات هسته ای ایران بازتاب گسترده ای در رسانه های عربی داشته است.

به گزارش قم خبر به نقل از مهر، حضرت آیت الله خامنه ای صبح امروز دردیدار جمعی از بانوان، شاعران و ذاکران اهل بیت (ع) ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت فاطمه (س)، مطالب بسیار مهمی را درخصوص مذاکرات هسته ای و همچنین تحولات یمن بیان کردند.

ایشان در اظهارات امروز خود اعلام کردند که به دلیل الزام آور نبودن تفاهمنامه لوزان موضع خاصی را در این خصوص اتخاذ نکرده اند و با اشاره به تجاوز آشکار عربستان به یمن این اقدام را محکوم به شکست دانستند.

اظهارات اخیر ایشان در این جمع بازتاب گسترده ای در رسانه های عربی داشت.

پایگاه لبنانی العهد ضمن ارائه گزارش کاملی از فرمایشات ایشان به نقل از مقام معظم رهبری نوشت: چند جوان بی تجربه امور کشور عربستان را به دست گرفته اند و جنبه توحش را بر جنبه متانت آن غالب می کنند.

بر اساس این گزارش رهبر انقلاب اسلامی در ادامه فرمودند: عربستان ضربه سختی در یمن متحمل خواهد شد و بینی اش به خاک مالیده می شود آمریکا که از عربستان در حمله به بمن حمایت می کند نیز شکست خواهد خورد.

اما شبکه لبنانی المنار به آن بخش از سخنان مقام معظم رهبری درخصوص تفاهم لوزان بیشتر پرداخت و با انتشار گزارشی با «تیتر عدم توافق در مسأله هسته ای ایران بهتر از توافق بد است » به نقل از مقام معظم رهبری بر غیر الزام آور بودن تفاهمات صورت گرفته تا دستیابی به توافق نهایی، خوش بین نبودن به مذاکرات با آمریکا و حمایت از تیم مذاکره کننده تاکید کرد.

شبکه المیادین و پایگاه النشره نیز به اظهارات رهبر انقلاب اسلامی درخصوص حمله عربستان به یمن پرداختند.

اما شبکه اسکای نیوز عربی با برداشت التقاطی از اظهارات رهبر انقلاب اسلامی درخصوص توافق هسته ای با انتشار گزارشی در این خصوص اعلام کرد که رهبر ایران درخصوص دستیابی به توافق نهایی خوش بین نیست.

شبکه عراقی سومریه نیوز در گزارش خود در این خصوص بر اظهارات ایشان درخصوص توافق هسته ای و این مسأله که هرتوافقی نباید به دوستان ایران در جبهه مقاومت آسیبی برساند پرداخت.

پایگاه المسله نیز تیتر «حمله به یمن یک جنایت است» را برای عنوان گزارش خود درخصوص اظهارات اخیر مقام معظم رهبری انتخاب کرد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری