کد خبر: 15765

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم :

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر این که اثبات حق هسته ای ایران توسط تیم هسته ای پیروزی بزرگی برای ملت ایران است گفت: تاکنون مذاکرات موفقیت آمیز بوده اما هنوز زمان لازم است تا تحریم ها به صورت کامل توسط شورای امنیت برداشته شود ولی تا الان کار پرحجم و چالشی انجام شده و در کنار آن ایران بردهای بین المللی زیادی به دست آورده است .

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد غروی در گفت و گو با قم خبر، با اشاره به برگزاری مذاکرات هسته ای در لوزان سوئیس اظهار داشت: انرژی هسته ای زمینه ای است  تا بتوانیم به وسیله آن صنایع خود را پیش ببریم و در زمینه های مختلف نظیر دارو و برق از آن استفاده کنیم و نمی توان از آن چشم پوشی کرد چون حق هر ملتی است که آن را داشته باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که مابه دنبال انرژی هسته ای صلح آمیز هستیم  افزود: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند ما نمی خواهیم به وسیله انرژی هسته ای به دنبال بمب اتم و تسلیحات اتمی باشیم.

غروی بیان کرد: در گذشته کم تدبیری و بی لیاقتی برخی مسئولان و ظلم کشورهای غربی  سبب شد تا  تحریم ها به ما تحمیل شود، تحریم به سود ما و هیچ کشوری نیست چون کشورها با مراودات  و داد و ستدهای صادرات و وارداتی زندگی می کنند و بدون رابطه با کشورهای دیگر  نمی توان به موفقیت رسید.

استاد حوزه علمیه با بیان این که تحریم ها کشور را با مشکلات اقتصادی روبرو می کند عنوان کرد: اگر قرار باشد تحریم های ظالمانه  ادامه پیدا کند برای ملت ایران به خصوص قشر آسیب پذیر جامعه بزرگترین آسیب  است چون فشار زیادی را متحمل می شوند.

وی تصریح کرد:  وجود تحریم های ظالمانه علیه کشور ایران برای مسئولان و مردم سخت و سنگین است و موضوعی نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت و سبب توقف رشد کشور می شود، تحریم ها سبب شده تا ما  اجناس را با قیمت بسیار بالا  وارد کنیم و برای صادرات تولیدات داخلی کشور نیز  نیز با مشکلات زیادی روبرو شویم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: تحریم ها زمینه های شکننده ای را برای هر کشوری بوجود می آورد که باید با آن برخورد شود و تلاش شود تا این ظلم را از خودمان برداریم و دنیا را قانع کنیم دست از تحریم های خود علیه ملت ما بردارد.

استاد حوزه علمیه گفت:  بی اعتمادی های بین المللی  که به هر دلیل پدید آمده و برخی از این بی اعتمادی هایی که بین ما و  جهان وجود دارد مربوط به کشورهای غربی و خباثت آن ها است، این بی اعتمادی ها  زمینه ای شده تا تحریم ها بر ما تحمیل شود.

وی با اشاره به راه های مقابله با تحریم ها بیان کرد: برای این که تحریم ها را پشت سر بگذاریم  باید  از راه مذاکره  وارد شویم که  البته مسئولان ما هم ورود خوبی در این زمینه داشتند و تیم مذاکره کننده با تلاش شبانه روزی خویش در راستای رفع تحریم ها  اقدامات بسیار خوبی را انجام داده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تمجید از عملکرد تیم هسته ای کشورمان عنوان کرد: مذاکره کنندگان هسته ای ایران با انگیزه بسیار بالا مذاکرات  را  دنبال کردند و ناامید نشدند و همه تلاش های خود را بکار بردند تا تحریم ها برداشته شود و ما از منافع انرژی هسته ای محروم نشویم وکشور راه پیشرفت را طی کند.

غروی با تاکید بر این که اثبات حق هسته ای ایران توسط تیم هسته ای پیروزی بزرگی برای ملت ایران است تصریح کرد: تاکنون  مذاکرات موفقیت آمیز بوده اما هنوز زمان لازم است تا تحریم ها به صورت کامل توسط شورای امنیت برداشته شود ولی تا الان  کار پرحجم و چالشی انجام شده و در کنار آن ایران بردهای بین المللی زیادی به دست آورده است .

استاد حوزه علمیه با بیان این که مذاکرات هسته ای سبب شده تا اعتبار کشورمان در جهان افزایش پیدا کند اظهار داشت: با تلاش تیم هسته ای ایران  اعتبار ما در جهان بسیار بالا رفته است، امروز  همه باید به مذاکره کنندگان کمک کنند و عیب جویی بی جهت نداشته باشند  و کاری نکنند که انگیزه مذاکره کنندگان کم شود.

 وی گفت: رسانه ها و مجلس و افرای  که تریبون دارند از این فرصت جهت حمایت از تیم هسته ای کشورمان استفاده کنند و آن ها را تنها نگذارند  و زمینه را برای موفقیت آن ها فراهم سازند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با تمجید از عملکرد دولت یازدهم درزمینه  پرونده هسته ای کشورمان بیان کرد: بسیاری از دولت های گذشته اگر قصد داشتند  در این عرصه وارد شوند در کار خویش موفق نمی شدند چون قدرت این کار را نداشتند اما  انصافا دولت یازدهم بسیار مناسب وارد پرونده هسته ای کشورمان شد و برد خوبی در عرصه بین المللی برای ما ارمغام آورد.

غروی عنوان کرد: در موضوع مذاکرات  هسته ای اگر انتقادات سازنده باشد مفید  است وسبب کمک به مذاکره کنندگان ایرانی می شود اما  به گونه ای نباشد که سبب تضعیف تیم هسته ای کشورمان شود و آن هارا جهت ادامه کار با مشکل مواجه کند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که کار تیم مذاکره کننده کشورمان بسیار سخت است تصریح کرد: یک ساعت بحث های چالشی با تیم مذاکره کننده غربی و آمریکایی که از توانمندی بسیار بالایی برخوردار هستند اقدام بسیار سختی است و افرادی که انتقاد می کنند نمی توانند نیم ساعت این کار را انجام دهند ولی دکتر ظریف و معاونان وی در زمینه مذاکرات هسته ای موفق عمل کردند که شایسته تقدیر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری