کد خبر: 15723

حجت الاسلام طائب در گفت و گو با قم خبر:

کارشناس مسائل سیاسی گفت: اگرتعطیلی نیروگاه‌های هسته‌ای که در توافقات قبلی هم وجود داشت ادامه پیدا کند و آمریکا نیز تحریم‌ها را مانند گذشته ادامه دهد، قضاوت این مسئله به عهده افکار عمومی داخلی و بین المللی است.

حجت‌الاسلام مهدی طائب در گفت‌و‌گو با قم خبر، با اشاره به اعلام نتیجه مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: زمان اجرای این توافق نامه تیرماه امسال است و تا قبل از اجرای آن نمی‌توان درباره خوبی یا بدی نتیجه توافق اظهار نظر کرد.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: اگر بعد از تیرماه همه تحریم‌ها برداشته شود و آمریکا به همه تعهدات خود به شکل شفاف و روشن عمل کند می‌توان نتیجه گرفت که تلاش‌های تیم مذاکره کننده کشورمان مطلوب بوده است.

وی تصریح کرد: اگرتعطیلی نیروگاه‌های هسته‌ای که در توافقات قبلی هم وجود داشت ادامه پیدا کند و آمریکا نیز تحریم‌ها را مانند گذشته ادامه دهد، قضاوت این مسئله به عهده افکار عمومی داخلی و بین المللی است.

طائب بیان کرد: اگر چه تیم مذاکره کننده ما تلاش‌های زیادی داشته‌اند اما تا قبل از اجرای توافق نامه می‌توان نتیجه گرفت که همه این تلاش‌ها به شکل مکتوب بوده است و تاکنون چیزی عملیاتی نشده است هرچند رهبر معظم انقلاب نیز تاکید کرده‌اند که ما به تعهدات خود در زمینه مذاکرات پایبند هستیم.

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب بار‌ها در سخنرانی‌های خود تاکید کرده‌اند که ما به تیم مذاکره کننده اعتماد کامل داریم اما خیانت طرف مقابل و از پشت دشنه زدن آن‌ها برای ما نگران کننده است که به همین منظور باید تا تیر ماه صبر کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری