کد خبر: 14662

رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد که علی رغم صف بندی غرب و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و حمایت مالی و تسلیحاتی آنها از تروریست ها اما موفقیت همراه وی بوده است چراکه او از حمایت مردم خود برخوردار است.

به گزارش قم خبر به نقل از ایسنا، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه چهارشنبه شب در مصاحبه ای عنوان داشت: چگونه ممکن است یک انقلابی فرو بپاشد یا شکست بخورد در حالی که این انقلاب از حمایت مالی و تسلیحاتی غرب و کشورهای منطقه برخوردار است و در عین حال یک دیکتاتوری مردم خود را بکشد و مردم این دیکتاتور در کشورهای منطقه و غرب علیه وی باشند اما او موفق شود؟!


اسد عنوان داشت: دو احتمال وجود دارد یا اینکه شما دروغ می گویید یا اینکه در مورد یک سوپرمن صحبت می کنید! اما این رئیس جمهور یک سوپرمن نیست و یک رئیس جمهور عادی است و توانست چهار سال ادامه دهد فقط به این خاطر که از حمایت مردم برخوردار بود اما مساله به معنای حمایت تمام مردم سوریه از وی نیست بلکه پشتیبانی قشر گسترده ای از سوری ها از وی است.

رئیس جمهوری سوریه در ارزیابی اوضاع کشورش گفت: سوریه یک کشور شکست خورده نیست و نهادها همچنان فعالیت می کنند و حقوق ها پرداخت می شود حتی این مساله در برخی از مناطق تحت تصرف تروریست ها نیز صدق می کند.

وی تاکید کرد: علی رغم فاجعه انسانی که سوری ها با آن مواجه هستند اما مردم سوریه مصمم هستند تا با اراده در زمینه مبارزه با تروریسم عمل کرده و از دولتشان حمایت کنند.

اسد همچنین خاطرنشان کرد: اعداد و ارقامی که در رسانه های غربی درخصوص تعداد کشته شدگان اعلام می گردد که بیشتر از ۲۰۰ هزار تن است، در آن مبالغه صورت گرفته است.

بشار اسد همچنین عنوان داشت تظاهرات هایی که در ماه های نخست درگیری ها در شهرها و مناطق سوریه برپا شد به هیچ وجه مسالمت آمیز نبود و این تظاهرکنندگان نیروهای پلیس را کشتند و مسوولان غربی باید حقیقت را در مورد سوریه به افکار عمومی در کشورهایشان بگویند.

وی عنوان داشت: حقیقت آن چیزی است که مسوولان سوری از آغاز در مورد وجود تروریست ها در سوریه می گفتند که مردم و نظام را هدف قرار می دهند.

رئیس جمهوری سوریه اعلام کرد که غربی ها از گروه های مسلحی که در سوریه علیه نظام می جنگند، حمایت می کنند و علاوه بر آن این گروه ها از حمایت های عربستان، قطر و ترکیه نیز برخوردار هستند.

وی درخصوص موضع فرانسه نیز عنوان داشت: منافع مالی مسوولان در فرانسه را به این سمت سوق داده است که ارزش های آزادی، برادری و دموکراسی و تمام چیزهایی را که در گذشته آنها را ترویج می کردند با دلارهای نفتی عوض کنند. فرانسوی ها به دلیل رابطه خود با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس که مبتنی بر این منافع است، علیه نظام سوریه موضع گیری کرده اند.

بشار اسد درخصوص سفر تعدادی از اعضای پارلمان فرانسه به سوریه که جنجال گسترده ای را در فرانسه برانگیخت، گفت: این سفر غافلگیرانه نبود.

وی افزود: این اعتقاد را داریم که بیشتر مسوولان در دولت این هیات را می شناختند و با آن مخالفت نکرده بودند و این هیات نخستین هیاتی نبود که از فرانسه و از کشورهای دیگر به سوریه آمده است. هیات های مختلف، فعالان و میانجیگران و برخی از مسوولان به نزد ما آمدند تا با ما در پشت میز مذاکره صحبت کنند.

رئیس جمهوری سوریه خاطرنشان کرد: این سفر به روشی رسمی سازمان دهی شده بود و آنها جدول زمانی و دستور کاری برای این سفر داشتند و از هفته ها قبل برای سفر این هیات مقدمه چینی ها صورت گرفته بود.

اسد همچنین خاطرنشان کرد: نظام بین المللی که سازمان ملل و شورای امنیت نماینده آن هستند و باید مشکلات را حل کنند و از حاکمیت کشورهای مختلف حمایت کرده و مانع از جنگ شوند، عملاً در انجام ماموریت خود شکست خورده اند.

رئیس جمهوری سوریه تصریح کرد: مفهوم مخالفان میانه رو یک توهمی بیش نیست و کسانی که عرصه تروریسم را در سوریه تحت تصرف دارند یا داعش یا النصره و برخی از گروه های کوچک دیگر هستند.

اسد گفت: مسوولان غربی اراده مبارزه با تروریسم را ندارند چراکه آمریکایی ها اعلام کردند که پنج هزار نیرو را آموزش خواهند داد که این اقدام نمونه دیگری از حمایتشان از تروریست ها است.

رئیس جمهوری سوریه خاطرنشان کرد: راه حل در سوریه سیاسی است و طرف دیگر (مخالفان) در ژنو از سوی غرب انتخاب شدند.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری