کد خبر: 13976

وزیر کشور گفت: گردش مالی مصرف مواد مخدر و ترانزیت آن به ۲۰ هزار میلیارد تومان می رسد که برابر دو سوم بودجه عمرانی کشور است.

به گزارش قم خبر به نقل از واحد مرکزی خبر، رحمانی فضلی در همایش سراسری رؤسای پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر چند وجهی است، افزود: در این خصوص همه دستگاهها باید تلاش کنند و رویکردها را دردستور کار قرار دهند.

وی با بیان اینکه در تهران حدود ۱۵هزار معتاد متجاهر داریم، گفت: با دادستانی هماهنگ کرده ایم که بر اساس اولویت خرده فروشان (معتادان متجاهر خرده فروش) برخورد و‌ آنان را جمع آوری کنیم و به جای نگهداری سه ماهه آنها را با حکم دادستانی شش ماهه نگهداریم و بعد از آن در حوزه ترک اعتیاد و مهارت آموزی اقدام کنیم.

رحمانی فضلی افزود: همچنین بحث صیانت را در ستاد مبارزه با مواد مخدر فعال کردیم تا برای هر کدام از این معتادان اشتغال ایجاد شود.

وی با بیان اینکه ۹۸ و نیم درصد مردم ایران پاک و مسئولیت پذیر هستند، گفت: هر وقت تکلیف و یا مسئولیتی روی دوش مردم گذاشتیم به خوبی آنرا انجام داده اند اما در اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و مسئولیت پذیری به مردم کوتاهی کردیم.

کم کاری رسانه ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر صنعتی

رحمانی فضلی افزود: مردم مواد مخدر صنعتی را نمی شناسند و بنده که مسئول این کار هستم با بسیاری از این مواد آشنایی ندارم و دلیل آن این است که دامنه این نوع مواد و تنوع آن زیاد است.

وزیر کشور افزود: در این خصوص از رسانه ها گله دارم که خوب کار نمی کنند به ویژه که من رسانه ای بودم و می فهمم وقتی روی یک موضوع رسانه ها می خواهند کار کنند، چگونه است.

رحمانی فضلی گفت: خانواده ها در این خصوص باید در اولویت مسئله باشند اما اکنون حجم بخشی برنامه ها در حوزه های مختلف مناسب نیست و باید در این خصوص جریان ایجاد شود.

وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه درخواستم از نیروی انتظامی این است که معاونت اجتماعی این نیرو نیز وارد حوزه مبارزه با مواد مخدر شود، افزود: نیروی انتظامی در حوزه مرزها نیز به صورت جدی پای کار بیاید و حتی راهنمایی و رانندگی نیز در مواردی در بحث مبارزه با مواد مخدر وارد شود و هر کدام از بخشها مسئولیتی را در دست بگیرند.

رحمانی فضلی گفت: اجتماعی کردن موضوع به معنای این است که ما ۹۸ و نیم درصد مردم سالم را متولی کنترل یک و نیم درصد کرده ایم.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری