کد خبر: 13753

لاریجانی در کنگره ملی اقتصاد مقاومتی:

رئیس مجلس با تأکید بر اینکه اکثر بندهای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قابل اجرا بوده و صرفا نیاز به وحدت اراده‌ها و تحلیل‌ها دارد، گفت: نباید اسناد بالادستی به قدری شلوغ شود که دغدغه اصلی این سیاست‌ها که تولید ملی است، گم شود.

به گزارش قم خبر به نقل از فارس ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز سه‌شنبه در کنگره ملی اقتصاد مقاومتی که به همت دانشگاه عالی دفاع ملی دانشگاه شهید بهشتی، پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی، مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در مرکز همایش‌های بین‌المللی این سازمان برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: امروز با مشکلات اقتصادی کشور ناشی از فشارها و تحریم‌ها دوگونه برخورد می‌شود.

وی برخورد اول را پاسخ به سوال «چگونه فشارها را کاهش دهیم؟» برشمرد و افزود: این برخورد با معلول است، در حالی که پاسخگویی به سوال چگونگی رفع نقایص اقتصادی کشور برخورد با علت مشکلات اقتصادی است و رویکرد مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز پرداختن به علت‌ها بوده است.

لاریجانی با تأکید بر اینکه اکثر بندهای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی قابل اجراست و فقط نیاز به وحدت اراده‌ها و تحلیل‌ها دارد،‌ افزود: روح واحدی در این سیاست‌ها حاکم است که باید از نظر منابع انسانی و معدنی کشور رشد اقتصادی را بر مبنای تولید قرار دهیم.

وی با هشدار نسبت به شلوغ شدن اسناد بالادستی از جمله قانون فراوان نوشتن در حوزه اقتصاد مقاومتی که محور اصلی آن را گم می‌کند، خاطرنشان کرد: دغدغه و روح حاکم بر سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری تولید ملی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی استخدام در بخش دولتی را بدترین راه برای حضور کارآمد بخش خصوصی در اقتصاد کشور عنوان کرد و در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امر بسیار مهم این است که در نظام تصمیم‌سازی کشور افراد صاحبنظر حضور داشته باشند و دولت خود بسنده نباشد و همواره به دانشگاه احساس نیاز کند.

وی با انتقاد از اینکه در پذیرش پژوهش‌‌های دانشگاهی به جای آنکه ملاک علاج دردهای کشور باشد، پذیرش آن در ISI است، تصریح کرد: دانشگاه‌ها احساس نیاز به بودجه تحقیقاتی نمی‌کنند، چراکه بودجه مستقل دارند و نیازی نمی‌بینند از بخش صنعت برای انجام تحقیقات خود پول دریافت کنند.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری