اوپک در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد، ۵۴ چاه نفتی ایران همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند درحالی‌که در ماه ژانویه ۲۰۸ حلقه چاه نفتی ارمنستان و ۱۹۹ حلقه چاه نفتی آمریکا، دو مالک بیشترین تعداد چاه فعال در جهان، از فعالیت خارج شده‌اند.

به گزارش قم خبر به نقل از فارس، کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) در جدیدترین گزارش ماهانه خود اعلام کرد که از سال ۲۰۱۱ تا ژانویه ۲۰۱۵ تعداد چاه‌های نفتی فعال ایران بدون کاهش ۵۴ حلقه بوده است.

این درحالی است که بر اساس برآوردهای این سازمان تعداد چاه‌های نفتی فعال آمریکا در ماه ژانویه ۲۰۱۵ نسبت به دسامبر ۲۰۱۴ بالغ بر ۱۹۹ حلقه کاهش یافته و از فعالیت خارج شده است.

در سال ۲۰۱۳ نیز تعداد چاه‌های غیرفعال شده این کشور نسبت به سال پیش از آن به ۱۷۰ حلقه رسیده بود.

بر اساس گزارش‌های منتشره، طی دو، سه هفته گذشته یک بار ۹۴ و بار دیگر ۸۳ دکل نفتی آمریکا از فعالیت خارج شده‌اند و به طور کلی در ماه ژانویه ۱۹۹ دکل نفتی در بخش نفت این کشور غیرفعال شده‌اند.

در میان کشورهای عضو اوپک، عربستان با ۱۵۰ حلقه چاه و ونزوئلا با ۱۰۶ حلقه، کویت با ۷۴ حلقه و عراق با ۶۰ در جایگاه‌های اول تا چهارم قرار دارند و ایران با ۵۴ حلقه چاه فعال در جایگاه پنجم قرار دارد.

اما در میان کشورهای غیرعضو اوپک، آمریکا با ۱۶۸۲ حلقه بیشترین تعداد چاههای نفت جهان را به خود اختصاص داده است و پس از آن ارمنستان با ۲۱۱۹ حلقه چاه و کانادا با ۳۶۸ حلقه چاه در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

تعداد چاه‌های فعال ارمنستان در ژانویه نسبت به دسامبر ۲۰۸ حلقه کاهش یافته که بیشترین کاهش در میان تولیدکنندگان نفت جهان به شمار می‌رود.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری