کد خبر: 10869

به مناسبت ولادت امام محمد باقر(ع):

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور قم گفت: امام محمد باقر(ع) بیشترین نقش را در زنده نگه داشتن نهضت عاشورایی و فرهنگ غنی اسلامی داشتند.

به گزارش قم خبر، حجت الاسلام محمد رضا ضمیری بابیان اینکه رشته علمی شیعه در زمان امام محمد باقر(ع) و امام محمد صادق (ع) رشد کرد، اظهار می کند: امام محمد باقر(ع) با رهنمودها و هشدارها، به امت اسلامی می فهماند که اگر به قرآن و پیام وحی ایمان دارند، باید بدانند که پیروی از ظالمان و حمایت از ایشان، هم کیفر اخروی دارد و هم از سوی همین پیشوایان ستمگر مورد بی مهری و خیانت قرار خواهد گرفت.
 
اهل سنت امام محمد باقر(ع) را «شکافنده علم» خطاب می کردند که به گفته این استاد حوزه امام محمد باقر (ع) از شهرت بالایی برخودار بودند و تمام عمر خود را صرف اطاعت از خداوند دانست.
 
وی خاطرنشان می کند: از جمله رهنمودهای سیاسی امام باقر(ع) به شیعیان، جبهه گیری بر ضد حاکمان ستمگر و ساکت نبودن در برابر ظلم ها و تجاوزهای آنان است.
به عقیده ضمیری امام محمد باقر(ع) بیشترین نقش را در زنده نگه داشتن نهضت عاشورایی و فرهنگ غنی اسلامی داشت.
 
این کارشناس مذهبی بااشاره به اینکه امام محمد باقر(ع) اسلام ناب محمدی و مکتب اهل بیت(ع) را در قالب های مختلف در سطح جامعه اسلامی و غیر اسلامی بیان کردند، عنوان می کند: در آن زمان جامعه اسلامی به لحاظ فراگیری اسلامی در مسائل دینی به اهل بیت(ع) کم رجوع می کردند که امام محمد باقر(ع) نقطه ای برای آغاز فعالیت های دینی و سیاسی بود.
 
در زمان امامت امام محمد باقر (ع) فرقه های انحرافی زیادی باهدف تحریف در آموزهای اصیل اسلامی وجود داشت که امام محمد باقر (ع) با این شبهات و انحرافاتی دینی مبارزه می کردند.
 
وی بااشاره به عزاداری های چشمگیر امام باقر (ع) در سوگ پدر بزرگشان، تصریح می کند: عزداری در سوگ امام حسین(ع) و زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی از زمان امام محمد باقر(ع) به جا مانده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری