کد خبر: 10822

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مخالف نظر آمریکایی‌ها در خصوص به تدریج برداشته شدن تحریم‌ها هستیم/ در مذاکرات هیچ تصمیمی بدون هماهنگی شورای عالی امنیت ملی اتخاذ نخواهد شد

به گزارش قم خبر؛ علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با «نسیم» با تاکید بر اینکه ما در مذاکرات هسته ای به چیزی کمتر از برداشته شدن همه تحریم ها قانع نیستیم، عنوان کرد: ما به هیچ وجه این برخورد آمریکایی ها را که می گویند تحریم ها باید به تدریج برداشته شوند را قبول نداریم.

وی تصریح کرد: بنابراین اگر به توافق نهائی برسیم در زمان اعلام توافق، تحریم ها هم باید برداشته شود البته ممکن است فرمول برداشتن آن یک هفته هم طول بکشد ولی اصل تصمیم ثابت است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این مطلب که در صورت محقق نشدن توافق هسته ای ما به راه خود ادامه می هیم، یادآور شد: خطوط قرمز ما در مذاکرات کاملا مشخص است و در واقع تمام حقوق هسته ای ما که بارها اعلام شده جزء خطوط قرمز ما است که اصلا دعوا نیز بر سر همین است بنابراین اگر غربی ها تمکین نکنند ما نیز دیگر به همه تعهداتی که قبلا داده بودیم متعهد نخواهیم بود.

بروجردی تمدید مذاکرات را منوط به نحوه مذاکرات صورت گرفته دانست و افزود: باید صبر کنیم و ببینیم که چارچوبی که می خواهند به توافق برسند چه چارچوبی خواهد بود ولی در عین حال هیچ تصمیمی بدون هماهنگی شورای عالی امنیت ملی اتخاذ نخواهد شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین در واکنش به اظهار نظر یکی از مقامات انگلیسی در مورد لزوم انعطاف بیشتر از سوی ایران در مذاکرات هسته ای، متذکر شد: این انگلیس است که باید از خودش انعطاف نشان دهد چرا که ما انعطاف مان را نشان داده ایم.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری