کد خبر: 10819

آيت‌الله مكارم‌شيرازي:

مرجع تقلید شیعیان گفت: امروزه قدرت‌هاي زورگو جهان از جهل تكفيري‌‌ها و افراطي‌ها براي ترويج اسلام‌ستيزي استفاده مي‌كنند.

به گزارش قم خبر، صبح امروز کنگره جهانی خطر جریانات تکفیری با حضور علمایی از 83 کشور جهان در قم آغاز به کار کرد.

آيت‌الله ناصر مكارم‌‌شيرازي در این کنگره با بیان اینکه فعاليت تكفيري‌ها يكي از مشكلات بزرگ دنياي امروزه است، گفت: تكفيري‌ها به خوارج زمان حضرت علي(ع) برمي‌گردند كه در آن دوران به گفته‌هاي خود عمل نكرده بودند.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید براینکه اين افراد كساني هستند كه غير از اعضا گروه خودشان، باقي افراد را كافر دانسته و قتل آن‌ها و خانواده‌هايشان را مباح مي‌دانند، خاطرنشان كرد: در 600 سال قبل فردي ناآگاه بنزين خود را بر روي آتش تكفيري‌ها ريخت و به افكار آن‌ها شكل علمي داد و با مجهز كردن آن‌ها زمينه‌هاي كشتن شيعيان و اهل سنت را ايجاد كرد.

وي از ناداني‌هاي گروه‌هاي افراطي ياد كرد و گفت: اين افراد از اسلام هيچ آگاهي ندارند و فكر مي‌كنند كه بهتر از ديگران اين دين مبين را مي‌شناسند و به دنبال ايجاد ناامني در جامعه هستند.

آيت‌الله مكارم‌شيرازي با بيان اينكه خطر تكفيري‌ها امروزه جامعه بشريت به ويژه مسلمانان را تهديد مي‌كند مطرح كرد: امروزه قدرت‌هاي زورگو جهان از جهل اين گروهك‌ها براي ترويج اسلام‌ستيزي استفاده مي‌كنند.

وي هدف جريان‌هاي تكفيري را ايجاد نفاق در ميان مسلمانان جهان دانست و تصريح كرد: امروزه اين ظالمان زنان را به اسارت مي‌برند و سيلاب‌هاي خوني را جاري مي‌كنند كه خوارج زمان حضرت علي(ع) فكرش را هم نمي‌كردند.

آيت‌الله مكارم‌شيرازي تاكيد كرد: امروزه كشورهاي اروپايي متوجه شده‌اند كه پديده تكفير مي‌تواند در ميان مردم دنيا نفوذ كند و طناب‌داري براي آن‌ها باشد.

وي با اشاره به اينكه امروزه مسلمانان بايد براي مقابله با تكفير اقدامات لازم را انجام دهند عنوان كرد: ديوانه‌اي سنگي را در چاه زندگي بشريت انداخته است كه به كشورهاي به اصطلاح عاقل بشريت در برطرف‌سازي اين مشكل درمانده‌اند.

انتهاي پيام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری