کد خبر: 10818

قم خبر گزارش می‌دهد:

داعش یک سفیانی نیست و نمی‌توان داعش را یک سفیانی دانست، زیرا طبق روایات برخاستن ندای آسمانی قبل از خروج سفیانی است.

به گزارش قم خبر، شیخ طوسی، در کتاب الغیبة از آن حضرت چنین نقل می‌کند: پنج رویداد پیش از بپا خاستن قائم از نشانه‌ها بشمار می‌رود: برخاستن ندایی از آسمان، خروج سفیانی، شکافته شدن زمین در منطقه «بیداء»، خروج مردی از یمن و کشته شدن نفس زکیه.

در مورد «خروج سفیانی» که در این روایت به عنوان نشانه ظهور ذکر شده، باید گفت: چنانکه در روایات آمده است، «سفیانی» مردی است از نسل آل ابی سفیان که از شام و یا‌‌ همان سوریه فعلی سر به شورش برداشته و مناطق زیادی را، تحت سلطه خود می‌گیرد، تا سرانجام در زمانی که به قصد تصرف مکه راهی این مکان می‌شود در منطقه‌ای بین مدینه و مکه که به آن «بیداء» گفته می‌شود زمین شکافته شده و لشکریان او در دل زمین فرو می‌روند.

که در حال حاضر داعش بر رقبای خود پیروز نشده است و از شام هم قیام نکرده است.

در روایتی که از امام علی (ع) نقل شده، ویژگی‌های سفیانی چنین برشمرده شده است: پسر هند جگرخوار از بیابانی خشک خروج می‌کند؛ او مردی است چهارشانه، زشت رو، بزرگ سر، آبله رو، و چون او را بینی می‌پنداری که یک چشم است. نامش عثمان و نام پدرش عنبسه و از فرزندان ابوسفیان است، تا به سرزمینی که دارای قرارگاه و خرمی است می‌رسد و در آنجا بر تخت سلطنت می‌نشیند.

براساس روایتی که نعمانی در کتاب الغیبة از امام محمدباقر (ع) نقل می‌کند، شورش و ظغیان سفیانی و قیام حضرت مهدی (ع) در یک سال واقع می‌شود.
که در حال حاضر ماجرای ظلم و فساد داعش چندین سال است که ادامه دارد.

در مورد «نفس زکیه» نیز باید گفت که او، به تعبیر روایات، مردی از اولاد امام حسن (ع) است که در مسجدالحرام و در بین رکن و مقام ابراهیم کشته می‌شود.

از امام صادق (ع) نقل شده است که: بین قیام قائم آل محمد (ص) و کشته شدن نفس زکیه تنها پانزده شب فاصله خواهد بود.

اما در مورد خروج «یــمــانی» نیز باید گفت که به نقل روایات، هم زمان با قیام سفیانی در شام، مردی از یمن نیز حرکتی را آغاز می‌کند و مردم را به سوی حق و طریق مستقیم فرا می‌خواند و قیام او صحیح‌ترین قیام‌ها و پرچمی که او بلند می‌کند هدایت بخش‌ترین پرچم‌ها خواهد بود.

در این زمینه از امام صادق (ع) چنین نقل شده است: خروج هر سه؛ خراسانی سفیانی و یمانی در یک سال، یک ماه و یک روز واحد صورت می‌گیرد و در بین آن‌ها هیچ پرچمی هدایتگر‌تر از پرچم یمانی نخواهد بود. او به سوی حق هدایت می‌کند.

پس با وجود این روایات در مورد خروج سفیانی می‌توان گفت داعش یک سفیانی نیست زیرا با روایات تطبیق ندارد، در روایات آمده ماجرای سفیانی از ابتدا تا انت‌ها ۱۵ ماه می‌کشد اما الان نزدیک به چند سال است ماجرای ظلم داعش وجود دارد.

و یکی دیگر از مواردی که داعش یک سفیانی نیست این است که در روایات آمده انگیزه قیام سفیانی علیه شیعه است اما در حال حاضر داعش هم شیعه و هم اهل سنت را مورد ظلم خود قرار داده است.

تطبیق اینکه داعش‌‌ همان سفیانی است باید با این دید پیش برود که تطبیق این مسائل همیشه اهتمال تکرار مصداق دارد مثل زمان گذشته که ظلم و فساد در جامعه اسلامی بوده است و آن ظالم را سفیانی می‌دانستند اما باز نیز ظلم و فساد تکرار شده است و زمانی که می‌توان بالا‌تر از این ظلم و فساد (داعش) را در ذهن تداعی کرد، نمی‌توان داعش را یک سفیانی دانست، زیرا طبق روایات هم برخاستن ندای آسمانی قبل از خروج سفیانی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری