کد خبر: 9331

مدیرعامل شرکت کشتیرانی با بیان اینکه برای برقراری خطوط منظم کشتیرانی با اروپا هنوز مشکل داریم و امکانات این خطوط به خاوردور منتقل شده گفت:پیش از این خطوط منظم کشتیرانی در ونزوئلا ایجاد شد ولی اکنون کانتینرهای ایران در آنجا خالی است.

به گزارش قم خبر ؛ محمد حسین داجمر در گفت‌و‌گو با تسنیم، اظهار کرد: درپی تحریم اتحادیه اروپا، خطوط کشتیرانی ایران به اروپا تعطیل شده، اما بنابر سفارش‌های خاص که در رابطه با بارهای فله‌ای اروپای شرقی همچون کود شیمیایی در حجم ۳۰ هزار تن است، کشتی حرکت داده می‌شود.

وی درباره اظهارات برخی اعضای اتاق بازرگانی مبنی بر این که برای ارسال بار به آمریکای جنوبی و اروپای غربی در بخش کشتیرانی مشکل وجود دارد، بیان کرد: مدنظر دوستان اتاق بازرگانی وجود خطوط منظم Liner است که در پی تحریم اتحادیه اروپا، کاهش شدید حجم تجارت با اروپا و عدم احساس ضرورت همچون گذشته خطوط اروپا تعطیل است و امکانات آن به خطوط خاور دور منتقل شده است.

داجمر تصریح کرد: خطوط منظم به صورت هفتگی برای حمل و نقل به کشوهای خاور دور همچون چین، هند، سنگاپور و مالزی وجود دارد.

او گفت: برای آمریکای جنوبی از گذشته خطوط منظم Liner وجود نداشت ولی خط بالک در راستای حمل و نقل بار از برزیل و آرژانتین وجود دارد.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی ایران در رابطه با خطوط حمل و نقل به ونزوئلا یادآور شد: در کشور ونزوئلا خودرو‌یی‌ها سرمایه‌گذاری‌هایی انجام دادند که در پی آن درخواست‌های مکرر برای ایجاد خط منظم به آنجا داشتند ولی با عدم وجود سفارشات منظم از سوی خودرویی‌ها، کانتینرهای خالی ایران در ونزوئلا مانده است.

وی تاکید کرد: در سفر اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت بحث‌هایی در رابطه با فعالیت دوباره کارخانه‌های خودروسازی مطرح شد.

داجمر در پاسخ به این سوال که آیا کشتی‌های اقیانوس‌ پیمای دنیا به حوزه ایران در خلیج فارس ورود می‌کند، بیان کرد: شرکت‌های معتبر کشتی‌رانی دنیا ورود کشتی‌های اقیانوس پیمای خود به محوطه دریای ایران در خلیج فارس را تعطیل کرده‌اند، این در حالی است که اخیرا چند کشتی اقیانوس پیما به این حوزه وارد شده‌ و امید است با کاهش حجم تحریم‌ها این تعداد کشتی افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: مسائل بیمه‌ کشتی ها همچنان تحت تحریم است و کشتی‌های ایرانی از بیمه داخلی که دولت آن را پشتیبانی کرده استفاده می‌کند و کشورهای طرف تجارت ایران همچون کشورهای خاور دور و کشورهای آمریکای لاتین این بیمه را پذیرفته‌اند.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری