کد خبر: 9319

قیمت نفت در معاملات امروز جمعه بیش از یک دلار کاهش یافت و هر بشکه نفت برنت دریای شمال در برابر ۸۵ دلار و ۸۱ سنت معامله شد.

به گزارش قم خبر به نقل از تسنیم به نقل از بلومبرگ، در حالی که تحلیل ها نشان می دهد کاهش عرضه نفت عربستان به بازار سیگنالی مبنی بر تصمیم این کشور برای کاهش تولید خود نیست، قیمت نفت خام آمریکا امروز از بالاترین رشد خود از ماه سپتامبر عقب نشینی کرد و قیمت نفت برنت نیز کاهش یافت.
قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا امروز یک درصد کاهش یافت و در مسیر ثبت چهارمین هفته کاهشی قرار گرفت. یک منبع آگاه دیروز اعلام کرد، عرضه نفت عربستان به بازار در ماه گذشته به رغم افزایش میزان تولید این کشور، کاهش داشته است. همچنین پس از آنکه نتیجه آزمایش ابولای یک پزشک در نیویورک که از عملیات امدادی در غرب آفریقا برگشته بود مثبت اعلام شد، تقاضا برای سرمایه گذاری های بدون ریسک از جمله خرید دارایی های خزانه داری آمریکا را افزایش داد.
واکنش بازار به کاهش عرضه نفت عربستان، نشان دهنده تمرکز بر عملکرد اوپک قبل از نشست ماه آینده سازمان است. رسیدن میزان تولید نفت آمریکا به بالاترین میزان در نزدیک به ۳۰ سال گذشته، به افت قیمت ها کمک کرده است. در حالی که نماینده لیبی در اوپک خواستار کاهش تولید سازمان شده است، تولیدکنندگانی همچون کویت نشان داده اند که تمایلی برای کاهش فوری تولید به منظور حمایت از قیمت ها ندارند.
بجارنه شیلدراپ، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «عربستان تولید خود را افزایش داده است، بنابراین نشانه ای وجود ندارد که حاکی از تمایل رفتار آنها برای حمایت از قیمت ها باشد.» وی افزود: «مشاهده یک مورد از بیماری ابولا در نیویورک نیز نگرانی هایی را ایجاد کرده مبنی بی اینکه محدودیت هایی در زمینه پروازهای بین المللی برقرار خواهد شد و احتمالا تقاضا برای سوخت جت را کاهش خواهد داد.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر با ۸۴ سنت کاهش به ۸۱ دلار و ۲۵ ست رسید. قیمت نفت خام آمریکا در این هفته ۱.۷ درصد کاهش داشته است.
قیمت نفت برنت نیز برای تحویل در ماه دسامبر با یک دلار و ۲ سنت کاهش به ۸۵ دلار و ۸۱ سنت رسید.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری