رئیس مجلس شورای اسلامی، ایجاد زمینه‌های صادرات تولیدات مجتمع‌های پرورش آبزیان و مجتمع‌های گلخانه‌ای را مورد تأکید قرار داد و گفت: بهره‌گیری از مدل‌های کشاورزی با مصرف کم آب باید مورد توجه قرار گیرد.

خبرگزاری فارس: زمینه‌سازی برای صادرات محصولات مجتمع‌های پرورش آبزیان و گلخانه‌ای

به گزارش قم خبر ، علی لاریجانی پس از بازدید از مجتمع کشاورزی جوادالائمه(ع) در جمع خبرنگاران ضمن مثبت ارزیابی کردن ساخت مجتمع‌های مربوط به پرورش آبزیان در استان قم، اظهار کرد: این مجتمع‌ها با بهره‌گیری از آب شور می‌تواند نسبت به پرورش ماهیان خاویاری اقدام کند و پس از آن آب استفاده شده در استخرهای پرورش ماهی در اراضی کشاورزی و باغ‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

وی، این روش را گامی مؤثر در استفاده بهینه از منابع آبی دانست و عنوان کرد: این روش دارای صرفه و چرخه اقتصادی خوبی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ترویج چنین الگویی برای توسعه تولید و ایجاد اشتغال در کشور تأکید کرد و افزود: باید سازمان جهاد کشاورزی نیز از چنین طرح‌هایی حمایت لازم را داشته باشد.

وی، ایجاد زمینه‌های صادرات تولیدات مجتمع‌های پرورش آبزیان و مجتمع‌های گلخانه‌ای را مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: از دیگر نکاتی که باید مورد توجه قرار بگیرد، بهره‌گیری از مدل‌های کشاورزی با مصرف کم آب است.

لاریجانی تشریح کرد: مسئولان استان قم چنین رویکردی را با توجه به شرایط موجود در پیش گرفته‌اند و این مسئله قابل توجه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی به برنامه ششم توسعه کشور اشاره کرد و متذکر شد: باید در بخش آمایش سرزمینی قم چنین مسائلی مورد توجه قرار گرفته و از ایجاد گلخانه، توسعه باغداری و همچنین پرورش آبزیان حمایت شود.

به گزارش فارس؛ مجتمع کشاورزی جوادالائمه(ع) واقع در منطقه قمرود شهر قم در سال 79 راه‌اندازی شده است و سالانه 150 کیلو محصول خاویار و 10تن گوشت ماهی به خارج از کشور صادر می‌شود.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری