شهردار قم گفت: در صورت اعلام دولت و مصوبه شورای اسلامی شهر ؛ این نهاد آمادگی تامین منابع و پیشبرد قطار شهری قم را دارد.

به گزارش قم خبر به نقل از ايرنا، ˈمحمد دلبریˈ در جلسه بررسی پروژه های عمرانی در این نهاد ، اظهار داشت: در صورت اعلام دولت مبنی بر عدم تامین منابع مالی پروژه های مترو و منوریل و اینکه نمی توانیم وظیفه خود را درخصوص قطار شهری به انجام برسیم ، شهرداری آمادگی پیشبرد کار را دارد.

 


وی افزود: اگر دولت اعلام کند که هیچ کاری به پروژه قطار شهری ندارد شهرداری قول می دهد قطار شهری قم را فعال کند.

وی ادامه داد: شهرداری تمام پروژه های شهری را حتی در جزئی ترین موارد مورد بررسی قرار می دهد و پروژه ای نیست که آن را رها کرده باشد.

شهردار قم با بیان اینکه پروژه قطار شهری تکلیفی است که بر عهده دولت قرار دارد و در قانون نیز این مورد قید شده است عنوان کرد: تکمیل پروژه مونوریل قم برای شهرداری کاری ندارد ولی شهرداری هزینه کردن عوارض مردم در طرح های دولتی را ظلم به مردم می داند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری قم در پیگیری های قطار شهری هیچ گونه کوتاهی نکرده و جلسات متعددی را با مسوولین کشوری در این خصوص برگزار کرده است تصریح کرد: اگر دولت به صراحت اعلام کند موضوعی که در قانون بیان شده در تعهد ما نیست و ما انجام نمی دهیم و همچنین مجلس مصوب کند که این کار را شهرداری ها دنبال کنند، شهرداری قم نیز این پروژه را مانند پروژه های دیگر انجام خواهد داد.

دلبری با بیان اینکه اگر قرار است دولت این کار را انجام دهد باید سهم خود را پرداخت کند گفت: شهرداری قم در پروژه قطار شهری بیش از سهم 50 درصد خود هزینه کرده است.

شهردار قم با بیان اینکه از نظر قانونی نیز مشکلات باید رفع شوند افزود: اگر شهرداری این کار را انجام دهد دستگاه های نظارتی می گویند که از عوارض مردم برای طرح های دولتی هزینه شده است و از این نظر نیز شهرداری با مشکل رو به رو است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری قم توان اجرای این پروژه را دارد گفت: ما از دولت در انجام پروژه های قطار شهری بیش از آنچه در قانون آمده است انتظاری نداریم.

 

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری