کد خبر: 14568

مهدی معصومیان گفت: اتاق بازرگانی وظیفه دارد که ریل گذاری بخش صنعت و بازرگانی کشور را عملیاتی کند.

به گزارش قم خبر، مهدی معصومیان فعال صنعت داروی کشور و عضو ائتلاف فراگیر ایرانی آباد در انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان تهران در گفتگو با فارس در خصوص وضع موجود اتاق بازرگانی اظهار داشت: در حال حاضر اتاق بازرگانی یک مجموعه کاملا دولتی به حساب می آید که وظیفه آن سرویس دهی به بخش خصوصی است.

وی با اشاره به ظرفیت های موجود در اتاق بازرگانی بیان کرد: اتاق بازرگانی از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است که تجار و صنعتگران و تولید کنندگان مختلفی در زمینه های مختلف در آن حضور دارند و باید از این ظرفیت استفاده شود.

این فعال صنعت دارو با بیان این مطلب که اتاق بازرگانی وظیفه دارد که ریل گذاری بخش صنعت و بازرگانی کشور را عملیاتی کند، بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر اتاق بازرگانی نفش پررنگی در اقتصاد کشور ندارد و نوعی انحصار در هیات رئیسه اتاق وجود دارد.

معصومیان تصریح کرد: هیات رئیسه باید با همه اعضای اتاق در خصوص مسائل مختلف مشورت کند و به آن ها گزارش ارائه دهد اما متاسفانه چنین چیزی دیده نمی شود.

وی افزود: حمایت و راهنمایی دولت در عرصه اقتصاد از یکسو و تحقق عملیات اجرایی توسط بخش خصوصی از سوی دیگر لازم و ملزوم یک دیگر هستند. حرکت به سمت برون سپاری حداکثری و تشویق دولت به این مهم یکی از اهداف ما در ائتلاف ایرانی آباد به منظور تقویت بخش خصوصی قابل توجه می باشد.

عضو ائلاف فراگیر ایرانی آباد در همین ارتباط بیان کرد:کاهش قیمت نفت ظاهرا آسیب زننده است اما در باطن فرصتی برای توجه جدی دولت به ظرفیت های بخش خصوصی است.

معصومیان بر همین اساس گفت: اکنون دولت مجبور است به قابلیت های بخش خصوصی داخلی توجه کند و از همین رو این امید وجود دارد که در آینده نزدیک شاهد صحنه گردانی های متعددی از جانب بخش خصوصی در اقتصاد کلان ملی خواهیم بود.

وی ضمن بیان اهمیت نخبگرایی در فضای کارشناسی اتاق بازرگانی گفت: بدون تردید اتاق بازرگانی می تواند با استفاده از ظرفیت بالای نخبگان دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان گام های مهمی را درراستای تحقق اتاقی برنامه محور و پویا طی نماید. این در حالی است که برای تحقق برنامه های متعالی و آینده نگر می بایست از شعار زدگی پرهیز کنیم و فاصله بین شعار و عمل را به سرعت طی کنیم.

این فعال صنعت دارو عنوان کرد: اطلاع رسانی شفاف و به موقع با بهره گیری از روش های نوین اطلاع رسانی به منظور ایجاد فرصت های برابر اقتصادی برای تمامی اعضا و حرکت به سمت یافتن بازارهای جدید به منظور تقویت صادرات بین المللی و منطقه‌ای یکی از مهمترین برنامه‌هایی است که ائتلاف ایرانی آباد در شرایط کنونی اقتصادی پیگیری خواهد کرد.

معصومیان با اشاره به مشکلات شعارزدگی در فضای انتخاباتی اتاق بازرگانی یکی از مشکلات اساسی اتاق بازرگانی و اقتصاد ملی را تفاوت در تعاریف موجود اقتصادی دانست و افزود: پرهیز از سیاست زدگی و همچنین تقویت قوه مطالبه گرانه از دولت و مجلس ضمن حفظ احترام این قوا، به منظور رفع برخی از موانع فعالیت های تجاری یکی از مهمترین برنامه هایی است که باید به صورت جدی و مستمر پیگیر شویم.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری