کد خبر: 10944

وزیر نفت در حاشیه نشست اوپک با مقامات شرکت های نفتی بریتیش پترولیوم انگلیس و توتال فرانسه دیدار و با آن ها در مورد ورود احتمالی شرکت های مذکور به ایران بحث و گفت‌وگو کرد.

 به گزارش قم خبر به نقل از تسنیم، وزیر نفت در حاشیه نشست اوپک با مقامات شرکت های نفتی بریتیش پترولیوم انگلیس و توتال فرانسه دیدار و با آن ها در مورد ورود احتمالی شرکت های مذکور به ایران بحث و گفت‌وگو کرد.

 
به گزارش داوجونز، وزیر نفت ایران در حاشیه نشست اوپک با مقامات شرکت های نفتی بریتیش پترولیوم و توتال دیدار کرد که تحلیلگران این دیدار را نشانه تمایل مجدد غول های نفتی اروپا برای حضور مجدد در ایران تفسیر می کنند.

 
بیژن نامدار زنگنه که در جمع خبرنگاران سخن می گفت از دیدرا خود با نمایندگان بریتیش پترولیوم و توتال خبر داد. دیدار وزیر نفت ایران با یک مقام بریتش پترولیوم نخستین دیدار از این نوع است که انجام می گیرد.

 
وی گفت این دیدارها با هدف بحث در مورد ورود احتمالی شرکت های مذکور به ایران انجام شد.

 
پاتریک پویان عالی ترین مقام توتال که پس از مرگ مارگری به عنوان مدیر اجرایی ارشد این شرکت انتخاب شده است با زنگنه دیدار کرد. در مورد این که از طرف بریتیش پترولیوم چه مقامی با زنگنه دیدار کرده گزارشی منتشر نشده است.

 
دیدار مدیر جدید توتال با زنگنه در حالی انجام می گیرد که این شرکت به اتهام فساد مالی و پرداخت رشوه 60 میلیون دلاری به برخی مقامات ایرانی در دولت اصلاحات تحت تعقیب دستگاه قضایی فرانسه قرار دارد.

 
این شرکت متهم است برای دستیابی به امتیاز توسعه برخی میادین نفتی در ایران مبالغی را به عنوان رشوه در ایران طی سال های 1995 تا 2004 پرداخت کرده است. زنگنه در این سال ها نیز به عنوان وزیر نفت فعالیت داشت.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری