کد خبر: 9420

قم خبر گزارش می دهد:

زن در اسلام نقش مهمى را ايفاء مى كند، بعضى از امت هاى قبل هيچ حقى را براى زن قائل نبودند، و حق او را از او سلب مى كردند، ولي اسلام تمامى حقوق مشروع را به زن بازگرداند.

به گزارش قم خبر، وارد شدن به مجلس امام حسین(ع) همراه با محبت است، و محبتی که همراه با اطاعت نباشد محبت واقعی نیست و این نوع عزاداری ها هیچ ثمره ای ندارد و دهن کجی به فرهنگ حسینی است.

زن در اسلام نقش مهمى را ايفاء مى كند، بعضى از امت هاى قبل هيچ حقى را براى زن قائل نبودند، و حق او را از او سلب مى كردند، ولي اسلام تمامى حقوق مشروع را به زن بازگرداند.
زن نصف جامعه اسلام و بشريت را داراست، او مادر، خواهر، دختر در جامعه می باشد.

پس مسئولیت یک زن در جامعه برای برقراری دین و ترویج آن بیشتر از یک مرد است حال با فرا رسیدن ایام عزاداری امام حسین زنان باید همدردی با زنان کربلا کنند و ضمن شرکت در مجالس امام حسین (ع) باید شأن و وقار و متانت خویش را حفظ نمایند و با شیوه‏اى که مناسب یک زن مسلمان و علاقمند به مکتب حسینى است، در مجالس و محافل عزادارى شرکت کنند وخداى ناکرده این امر مهمّ دینى را با پوشش نادرست و حرکات ناپسند، به گناه آلوده نسازند که مسئولیّت بسیار سنگینى دارد.
 

شاید آرایش کردن بانوان در ایام شهادت به ویژه در ماه محرم و صفر البته با حفظ شرایط، حرام نیست ولی شایسته است حرمت عزای امام حسین (ع) را بگیریم.

اما باید به این افرادی که با وضع نامناسب وارد عزای امام حسین(ع) می شوند گفت اگر خدای نکرده یکی از نزدیک ترین اقوام آن ها فوت کند و در مراسم عزای آن افراد با آرایش و لباس نامناسب بیایند چه حالی می شوند؟ مطمئنا از آن فرد دلگیر می شوند.

امام صادق(ع) مى‏فرمايد: "خداوند شيعيان ما را رحمت كند كه در شادى ماشاد ودر ايام حزن مامحزون هستند و مسلم است كه ايام محرم، ايام حزن پيشوايان دينى ما است
 

مریم معین الاسلام معتقد است  باید در مراسم غزاداری امام حسین (ع) حرمت صاحب مجلس(امام حسین (ع)) را نگه داشت و آرایش کردن و خود نمایی در مجلس امام حسین (ع) فعلی حرام است که نه خدا نه امام حسین (ع) می پسندد.

به گفته این مسئول موسسه علمی فرهنگی زنان منتظر قم امام حسین (ع) در احیای دین جدشان رسول الله قیام کردند و مهمترین احکام دین حضرت محمد(ص) بحث حجاب است که عزاداران حسینی باید با حجاب در مجلس عزای اباعبدالله الحسین (ع) شرکت کنند.

به عقیده وی آرایش کردن و با حجاب نامناسب وارد مجلس امام حسین (ع) شدن یک نوع دهن کجی عملی به صاحب عزا است.

خیلی از این دختران جوان که با آرایش و حجاب نامناسب وارد مجلس امام حسین (ع) می شوند با جمله "مهم دل است، قلب آدم صاف باشد و..." کار اشتباه خود را توجیه می کنند.
اما آن طور که مسئول موسسه علمی فرهنگی زنان منتظر قم می گوید: وارد شدن به مجلس امام حسین(ع) همراه با محبت است، و محبتی که همراه با اطاعت نباشد محبت واقعی نیست و این نوع عزاداری ها هیچ ثمره ای ندارد و دهن کجی به فرهنگ حسینی است.

پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله و علیه وآله فرمود:«هرگاه زنی در حالی که آرایش کرده و معطر است از خانه اش خارج شود و همسرش از این عمل او خشنود باشد برای آن همسر در برابر هر قدمی که آن زن بر می دارد خانه ای از آتش ساخته می شود. پس بالهای زنانتان را کوتاه کنید ( به آنان قدرت جولان ندهید). در بلندی بال هایشان پشیمانی است و کیفر آن آتش است و در کوتاهی بال های آنان خشنودی و سرور و بی حساب وارد بهشت شدن است»

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری