کد خبر: 9227

قم خبر گزارش می دهد:

زنان با توجه به نقش تربیتی خود می توانند در آماده سازی جامعه و خانواده برای ظهور امام مهدی (عج) موثر باشند.

به گزارش قم خبر، حضرت فاطمه زهرا ( س ) در مورد نقش زنان  فرموده است :«آن گاه که زن، در منزل به امور خانه و تربیت فرزند می پردازد، به خدا نزدیک تر است»

 زنان شیعه، با بهره گیری از آموزه های دینی در طول تاریخ تشیع، با پرداختن به اساسی ترین کار که همان مادری است، بلندترین گام ها را برای حفظ ولایت برداشته اند، آنان با نقش آفرینی خود، ارزش ولایت و دوستی ولی خدا را به فرزندان خود منتقل کردند، به ویژه در عصر غیبت که امام معصوم حضور ندارد، این مادران هستند که با فضاسازی مناسب و ابراز علاقه ای که به آن امام، نشان می دهند، این علقه وعاطفه را به فرزندان خود هم منتقل می کنند و از این طریق، در حفظ و احیای این مهم می کوشند.

حضرت امام خمینی ( ره) در مورد نقش زنان چه خوب فرمودند:« شغل اصلی زن، مادری و همسری است و مهم ترین کار زن مادری است.»

یک زن به منزله یک فرد مسلمان و انسانی که  در تربیت و ساختن انسان های با معرفت، مؤثر است، بایستی با ایجاد فضای مهدوی در خانه و محیط رشد فرزند و شرکت دادن او در  محافل  و  مجالسی  که  معرفت  و  محبت  حضرت را در عمق جان ها می افشاند و انتظار را در ژرفای جان فرزندان رسوخ دهد.

در ایام غیبت و دوری از امام عصر زنان که نیمی از جامعه را تشکیل می دهند باید نقش سازنده ای داشته باشند.

در روایتی پیامبراکرم (ص) به حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) می فرمایند:«بزرگترین مردم از جهت یقین، افرادی هستند که در آخرالزمان می آیند زیرا آنها پیامبر خدا را ندیدند و درک نکردند و همچنین حجت خدا (و امام زمانشان) در غیبت بسر می برد، ولی آنها به خطوط ترسیم شده بر کاغذ ایمان می آورند»

پس زنان که به گفته امام خمینی(ره) انسان ساز هستند نباید در دوران غیبت امام زمان در مقابل وظایف مهم فردی، خانوادگی، اجتماعی از خود سستی یا بی تفاوتی نشان دهند.
وظیفه زنان در عصر غیبت

مریم معین الاسلام وظیفه زنان در غیبت امام زمان (عج) را در عرصه های فردی، اجتماعی، خانوادگی می داند و می گوید: مهمترین وظیفه زنان در عصر غیبت خود سازی خود است و به عنوان منتظر واقعی باید در سازندگی و تربیت اخلاقی خود تلاش کند.

معتقداست: تا کسی عبد خداوند نباشد نمی تواند دوستار ولی خدا باشد که یکی دیگر از وظیفه فردی زنان پیشتازی درعبودیت و بندگی خدا است.

وی به وظیفه اجتماعی زنان در غیبت امام زمان (عج) اشاره می کند و می گوید: یکی از شرایط ظهور امام مهدی (عج) آمادگی جامعه است که زنان با توجه به نقش تربیتی خود باید اقدام به اصلاح اجتماع کنند و دشمنان امام عصر را بشناسند و راهکار مغابله با فتنه ها و دشمنان را پیدا کنند.

معین الاسلام بااشاره به نقش زنان در خانواده، خاطرنشان می کند: تشکیل خانواده ای مهدوی و تربیت نسلی منتظر از وظیفه زنان در عصر غیبت امام زمان (عج) است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری