کد خبر: 9134

قم خبر از کمبود امکانات فرهنگی در شهرهای تابع گزارش می دهد:

اکثر شهرهای تابع و روستاهای شهرمان از امکانات فرهنگی ضعیفی برخوردار هستند و نبود کتابخانه یکی از مشکلات این اهالی است.

به گزارش قم خبر، کلمات را اشتباه می گوید،همه همکلاسی هایش به او می خندندخجالت زده می شود و سکوت را پیشه می گیرد،در دل خودمی گویداگرامکانات فرهنگی در محلی که زندگی می کندبیشتربود، ومثل بقیه 4تا کتاب بیشتر می خواند الان کلمات را با مفهوم اشتباه دردانشگاه تلفظ نمی کرد.خواندن کتاب علاوه بر اینکه سطح سواد فرد را بالا می برد به بالا بردن فرهنگ یک جامعه نیز کمک می کند،فرد به تنهایی نمی تواند تمام کتاب هایی که می خواهد در طول زندگی بخواند، را با هزینه خود تهیه کند با وجود قیمت کتاب وخرج ومخارج زندگی نمی شود تمام آنچه را کتاب می خواهد به ما در س دهد،را تهیه کرد وفرد نیاز به یک مجموعه ای عاری از هر نوع کتاب اجتماعی ،اقتصادی ،فرهنگی ،داستانی و... دارد. که این مجموعه به نام کتابخانه در بین مردم به رشد سواد فکری وآرامش و کمک حالی خرج افرادهمدلی می کند. که متاسفانه بعضی از روستاهای استان قم از وجود یک کتابخانه مجهز بی بهره مانده اند.واکثر روستا ها با کتابخانه های مشارکتی سرمی کنند.

اکثرشهرهای تابع و روستاهای شهرمان از امکانات فرهنگی ضعیفی برخوردار هستند و نبود کتابخانه یکی از مشکلات این اهالی است.

احداث کتابخانه در روستاها جز الویت است

 حجت الالسلام و المسلمین سید احمد موسوی بابیان اینکه بحث احداث کتابخانه ها در روستا در الویت کار کانون مساجد است، افزود: برای روستا هایی که کتابخانه ندارند کانکسی مجهز از کتاب در اختیار روستائیان قرار داده ایم.

معاون فرهنگی کانون مساجد قم خاطرنشان کرد: روستاهای فاقد کتابخانه با تقاضای خود کانکس مجهز به کتاب را برایشان می فرستیم که حداقل یک ماه در آن مکان می ماند.

کتابخانه یک امر همگانی

به عقیده علی فریدونی هرکجا که انسان زندگی می کند باید کتابخانه هم باشد چرا که استفاده از کتاب و کتابخانه نیاز هر فرد است.

وی افزود: در اکثر روستاهای استان قم  کتابخانه های مشارکتی احداث شده است وبرای ساخت کتابخانه مجهز در این روستاها با محدودیتی روبرو هستیم.

محدودیت به کارگیری نیروی انسانی وساخت کتابخانه در این مکان ها باعث شده است آمار جمعیت هر روستا ملاک «احداث کتابخانه» قرارداده شود.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان قم با اشاره به جایگاه کتابخانه وتاثیر کتاب عنوان کرد: در مکانی که مردم زندگی می کنند انجام کارهای فرهنگی ضرورت دارد اماباید این را فراموش نکنیم که احداث کتابخانه یک کارهمگانی است.

در صورتی که اهالی روستا تقاضای تاسیس کتابخانه را بدهند ازایده ی آن ها استقبال می شود وتجهیزات (کتاب ،میز،صندلی ،مانیتور)در اختیارآن ها گذاشته می شود.

فریدونی به بخش نامه تاسیس کتابخانه در روستا ها اشاره کردوگفت: براساس بخش نامه، در روستاهای بیش از 500نفر وبخش های بیش از 2هزار نفر کتابخانه دایرمی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری