کد خبر: 9025

مدرس مرکز مهدویت:

مدرس مرکز مهدویت گفت: مباهله تبیلغات سو مسیحیان را نقش بر آب کرد و آن‌ها را در نظر توده مردم و انسان‌های حق طلب مفتضح کرد، اهمیت مباهله به گزاره‌های درون دینی اسلام بر می‌گردد.

حجت الاسلام سید مجتبی فلاح در گفت‌و‌گو با خبرنگار قم خبر، با اشاره به گستره دینی اسلام در گذشته، اظهار کرد: در موقعیتی که مسیحیت ادعای حقانیت می‌کرده و مانند روزگار کنونی ما که وسایل ارتباط جمعی را در اختیار دارند، در آن زمان از قدرت تبلیغاتی ویژه‌ای برخوردار بودند و هنوز اسلام گسترش زیادی نداشته و در مسحیت از نفوذ ویژه‌ای ویژه‌ای بین ملت‌های گوناگون برخوردار بوده است.

مدرس مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به نوع نگرش مسیحیت نسبت به نحوه خلقت حضرت عیسی (ع)، افزود: در این موقعیت مسیحی‌ها بر این مطلب واقف بودند که پیامبری که عیسی (ع) بشارت داده‌اند ظهور کرده است و در عین حال این پیامبر اهداف و کار‌هایش با هوای نفسانی مسحیان (نه مسیحیت اصیل که توحیدی و الهی بوده است) و یا مسیحیت تحریف شده متناقض است.

کار‌شناس مهدویت با اشاره به تلاش مسیحیا برای تحریف اسلام، تصریح کرد: بنابراین مسیحیان از طریق تبلیغات این دین الهی و اسلام اصیل را مورد هجمه قرار می‌دهند به همین سبب مسیحیان نجران که سران مسیحیان تحریف شده آن زمان بودند خدمت رسول اکرم (ص) شرف یاب شدند تا در چهره‌ای بسیار وجیه و منطقی آن حضرت را مورد تهاجم تبلیغاتی قرار دهند و به توده‌های مردم بفهمانند ما به عنوان پر نفوذ‌ترین دین و آخرین دین الهی که دین مسیح بوده است به زعم آن‌ها با این پیامبر مذاکره کردیم و سخنان او را با شاخص‌های توحیدی مطابق ندیدیم.

وی با اشاره به مذاکره مسیحیان و رسول اکرم (ص)، عنوان کرد: وقتی که مسیحیان با پیامبر (ص) مذاکره کردند متوجه شدند که رسول اکرم به تمام پرسش‌های آنان جواب کامل و مطابق با شاخص‌های ادیان توحیدی ارائه کرده‌اند، آخرین پرسش و پاسخ را درباره شخصیت عیسی (ع) را مطرح می‌کنند.

حجت الاسلام فلاح با اشاره به تاکید مسیحیان درباره چگونگی تولد مسیح بدون وجود پدر، گفت: سوره آل عمران در آیه ۵۹ اشاره می‌کند که حضرت مسیح (ع) چگونه بدون وجود پدر به دنیا آمده است و به خلقت عیسی (ع) مانند خلقت آدم (ع) است که بدون حضور پدر و مادر به دنیا آمده است.

مدرس مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به وابستگی بین پدر، مادر و فرزند، تاکید کرد: در شرایط کلی برای تولد فرزند پدر و مادر وابسته وجود مادر هستند، لازمه دیدگاه مسیحدرباره اینکه مسیح پسر است و پدرش خدا است، این بود که خداوند نیازمند وجود مادری است که به واسطه آن مسیح (ع) متولد شود و این مادرمریم (س) بود.

کار‌شناس مرکز مهدویت با اشاره به دیدگاه‌های توحیدی، اظهار کرد: در دیدگاه‌های توحیدی ما دیدگاه مسیحیت را نمی‌پذیریم، زیرا خدا واجب الوجود است و معنا ندارد که واجب الوجود نیازمند باشد، زیرا لازمه نیازمندی نقص است.

حجت الاسلام فلاح با اشاره به مفاد آیه ۵۹ سوره آل عمران، افزود: خداوند در این آیه پاسخ مسیحیان زا درباره شاکله وجودی عیسی (ع) بیان کرده است، زیرا در این آیه تاکید شده است که مثل خلقت حضرت عیسی (ع)، مثل خلقت به عیسی مانند خلقت آدم (ع) است که خداوند اورا از خاک آفرید.

 مدرس مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به خلقت آدم (ع)، تصریح کرد: همانگونه که خلقت آدم نیازمند به پدر و مادر نبوده است و خدا اراده کرده که عیسی (ع) در چهار چوب اسباب این عالم که وجود پدر و مادر برای شکل گیری یک شخص است صورت نگیرد و عیسی (ع) با اراده خداوند خلق شده است.

کار‌شناس مرکز مهدویت با اشاره به نظر مسیحیان درباره پاسخ پیامبر (ص)، عنوان کرد: مسیحیان وقتی پاسخ پیامبر (ص) را درباره عیسی (ع) شنیدند و در عین حال زیر ساخت‌های فکری منحرف خود را متلاشی شده یافتند و از سوی دیگر نمی‌توانستند پا بر امیال نفسانی بگذارند و هواهای غریزی خود بگذارند با اینکه تعهد کرده بودند اگر فرمایشات رسول اکرم (ص) مطابق با شاخصه‌های ادیان توحیدی بود را بپذیرند، از پذیرش دین اسلام که از سوی مسیح (ع) به آن بشارت داده شده بود سرپیچی کردند.

وی با اشاره به آیه مباهله، بیان کرد: خداوند در آیه ۶۱ آل عمران موضوع مباهله را با مسیحیان از سوی پیامبر (ص) در میان گذاشت «فَمَنْ حَآجَّکَ فِیهِ مِن بَعْدِ مَا جَاءکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْاْ نَدْعُ أَبْنَاءنَا وَأَبْنَاءکُمْ وَنِسَاءنَا وَنِسَاءکُمْ وَأَنفُسَنَا وأَنفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَل لَّعْنَةُ اللّهِ عَلَى الْکَاذِبِینَ» یعنی حالا که زیر بار سخن منطقی نمی‌روید بیاید مباهله کنیم که مباهله به معنای درخواست عذاب از خدای متعال برای طرف مقابل است و اگر خدابا کسی معتقد باشد که خدا با اوست و بر اساس شاخصه‌های الهی رفتار می‌کند نباید هراسی از مباهله داشته باشد و باید معتقد باشد که خداوند دعای او را اجابت می‌کند.

حجت الاسلام فلاح با اشاره به تاریخ مباهله، تاکید کرد: روز ۲۴ذی الحجه به عنوان روز موعود برای مباهله در نظر گرفته شد تا با نتیجه واقعه مباهله همه مردم و مسلمان و غیر مسلمان متوجه دین حق شوند، در روز موعود مسیحیان فهمیدند پیامبر (ص) همراه با حسنین (ع) و فاطمه (س) و امیرالمومنین (ع) حاضر شدند.

 مدرس مرکز تخصصی مهدویت با اشاره انصراف مسیحیان از مباهله، عنوان کرد: مسیحیان با دیدن اهل بیت (ع) از مباهله انصراف دادند و بزرگ مسیحیان اعلام کرد اگر پیامبر (ص) و همراهانش هرچه از خدا بخواهند، خداوند نازل می‌کند و مطمئن باشید اگر لعن و نفرین الهی را برای ما بخواهند این اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به ابعاد فرادینی مباهله، گفت: مباهله تبیلغات سو مسیحیان را نقش بر آب کرد و آن‌ها را در نظر توده مردم و انسان‌های حق طلب مفتضح کرد و اهمیت مباهله به گزاره‌های درون دینی اسلام بر می‌گردد زیرا در فرهنگ جاهلیت دون، فرزندان دختری را فرزند حساب نمی‌کردند و فقط نوه‌های پسری را به عنوان فرزند شخص حساب می‌کردند.

حجت الاسلام فلاح با اشاره به مفاد آیه ۶۱ آل عمران، اظهار کرد: این آیه در مرحله نخست فرهنگ پست جاهلی را از بین می‌برد زیرا پیامبر اکرم (ص) حسنین (ع) را به صحنه مباهله می‌آورد.

مدرس مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به اشاره به حضور حضرت فاطمه (س) در مباهله، حضور حضرت فاطمه (س) نشان از ارجحیت داشتن ایشان نسبت به همسران به پیامبر است زیرا آن‌ها عصمت نداشتند، البته امیرالمومنین (ع) نیز به عنوان فردی که بهترین مکرد و حتی نزدیک‌تر از یاران پیامبر (ص) و جان پیامبر (ص) در مبهله حاضر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری