کد خبر: 7720

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: : امر به معروف و نهی از منکر به موردی اختصاص ندارد و باید تک تک انسان ها خود را مستلزم انجام آن کنند.

آیت الله سید محمدغروی در گفت و گو با خبرنگار قم خبر، بااشاره به اهمیت امربه معروف ونهی از منکر در جامعه اسلامی، اظهارکرد: امربه معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است و افراد ،خانواده ها و اجتماع بایدبرای گسترش این واجب الهی در جامعه تلاش کنند.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: امر به معروف و نهی از منکر به موردی اختصاص ندارد و باید تک تک انسان ها خود را مستلزم انجام آن کنند.  
 
وی بابیان اینکه اجرای امر به معروف و نهی از منکر وضع مطلوب اسلامی را برای جامعه وصل می کند افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه شکل گیرد شاهد گسترش اعمال خوب و جامعه عمل پوشاندن به منکر در جامعه خواهیم بود.
 
به گفته غروی وقتی امربه معروف و نهی از منکر حساسیت افراد و فضا حاکم جامعه شد افراد خطاکار به دلیل اینکه در جامعه زندگی می کنند ناگریزبا جامعه اسلامی حاکم، منطبق می شوند.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به علت کمرنگ شدن امربه معروف و نهی از منکر در جامعه عنوان کرد: تقلید از فرهنگ بیگانه ، جا افتادن تعبیرات نادرست از امر به معروف و نهی از منکر با چهره خوب بین افراد (هرکسی را در قبر خودش می گذارند)و..باعث کمرنگ شدن این واجب الهی شده است.
 
وی بابیان اینکه افراد این وظیفه واجب را کوچک می شمارند و عادی تلقی می کنند و گاهی وظیفه دولت می دانند ،خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای همگانی است وبا فرهنگ سازی از طریق رسانه ها ،تبلیغات،احاد مردم ، اهل منبر و...برای اهمیت نقش امر به معروف و نهی ازمنکرو گسترش آن در جامعه تلاش کنیم.

انتهای خبر/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری