فرمانده انتظامی استان قم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: عمل به تکلیف وظیفه دیروز و امروز رزمندگان اسلام است.

به گزارش قم خبر به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، سردار کاظم مجتبایی در جمع بازدیدکنندگان نمایشگاه یادیاران طی سخنانی با بیان اینکه در قرآن از جنگ‌های مختلفی یاد شده که یکی از آن‌ها جنگ با کفار بوده است اظهار کرد: کفار خدا را قبول نداشته و همواره سعی‌شان برای مقابله با دین اسلام بود.

وی با اشاره به اینکه 80 جنگ در زمان پیامبر (ص) رخ داد افزود: نبی مکرم اسلام(ص) و حضرت علی (ع) در این جنگ‌ها حضور داشتند که جنگ با کفار، مشرکین و جنگ با منافقان از نمونه‌های آن است.

فرمانده انتظامی استان قم ادامه داد: منافقان چهره‌ای فریبنده با ظاهری اسلامی داشتند اما ماهیت رفتارشان اسلامی نبود و جنگ با آن‌ها به مراتب سخت‌تر از جنگ با کفار و مشرکان بود.

وی با بیان اینکه جنگ دفاعی، هیچگاه تهاجمی نبوده و نیست، به تشریح جنگ و جهاد از دیدگاه اسلام پرداخت و تاکید کرد: اسلام دین صلح، آرامش و امنیت است و به دنبال خونریزی نیست اما اگر افرادی بخواهند ماهیت آن را تغییر بدهند مسلمانان جهاد کرده و دفاع حتمی خواهد شد.

مجتبایی با بیان اینکه جهاد با سایر جنگ‌ها متفاوت است خاطرنشان کرد: افراد مختلفی در دوران پیامبر (ص) و پس از آن در دوران امیرمومنان حضرت علی (ع) به دنبال تغییر ماهیت و دگرگونی اسلام بودند تا آن را از بین برده و آسیب برسانند بنابراین جهاد علیه آن‌ها عملی شد.

وی سپس در تشریح ویژگی مجاهدان جنگ تحمیلی، گزینه ایمان را به عنوان نخستین ویژگی دانست و گفت: یک مجاهد و رزمنده، فی سبیل الله در جهاد شرکت کرده و با ایمان راستین، تردید به خود راه نمی‌دهد.

فرمانده انتظامی استان قم دومین ویژگی مجاهدان را توکل به خدا عنوان و تصریح کرد: انسان‌های مجاهد از کشته، مجروح و یا اسیر شدن نمی‌هراسند و اتکایشان به جنگ افزار نیست بلکه تنها به خدا توکل و اتکا دارند.

وی با بیان اینکه اخلاص یاری دهنده مجاهدان است، این ویژگی را جزء ویژگی‌های بارز رزمندگان در جنگ تحمیلی دانست و خاطرنشان کرد: رزمندگان در جنگ با رژیم صدام از عده و تجهیزات دشمن ترس نداشتند و ویژگی شجاعتشان موجب شد تا دلیرانه برای تحقق تکلیفی که مشخص شده بود گام بردارند.

مجتبایی با بیان اینکه صدام تنها نبود و تمام کشورها به ویژه کشورهای منطقه یاری دهنده او بودند به صبر ایثارگران به عنوان ویژگی دیگر اشاره کرد و افزود: در جهاد پیروزی مهم نیست بلکه عمل به تکلیف مهم است، صبر در طول جنگ و اینکه جانبازان با گذشت سال‌ها از جنگ در برابر معلولیتشان صبر به خرج می‌دهند، نزد مردم عزت و کرامت دارند.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه جهاد دفاعی است که خستگی در آن راه ندارد و افراد مخلص انجام دهنده آن هستند،‌ تاکید کرد: این شش ویژگی ایمان، توکل به خدا، اخلاص، شجاعت، صبر و عزت رمز موفقیت یک مجاهد است.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری