کد خبر: 6984

قم خبر گزارش می دهد:

عصر امام مهدی (عج) عصر اتحاد و يكپارچگي و عصر ارتباطات است.عصر امنيت در جامعه و عالم هستي، باعث آرامش و سعادت جوامع بشري مي‌شود.

به گزارش قم خبر، امام مهدی(عج) بعد از ظهورشان به عنوان رهبر جامعه، موظف به برخورد قاطع با قانون‌شکنان است، به‌گونه‌ای که شرکت آنان را در هم شکند و ذلت و خواری را نصیب‌شان سازد: «أینَ قَاصِمُ شَوکَةِ المُعتَدینَ؟؛ کجاست آن حاکم قدرتمندی که شوکت و عزت تجاوزگران و قانون‌شکنان را در هم می‌شکند»

 
عنی مهدویت این است: اعتقاد تمام مسلمانان، و نه فقط شیعیان، این است که پیامبر(ص) به مسلمانان خبر داده، مژده داده که خداوند تبارک و تعالی نقشه و برنامه دارد که دین اسلام، سراسر زمین را شامل شود.
 
و این نقشه به دست یکی از فرزندان پیامبر محقق می‌شود که خدا او را می‌فرستد و نامش مهدی است و دولت عدل الهی در تمام جهان بر پا می‌کند. این مطلبی است که در آیه ای محکم در قرآن آمده است. خدا می‌فرماید: اوست که پیامبرش را با هدایت و دین حق فرستاده است تا آن (دین) را بر تمام ادیان ظاهر کند «هُوَ الذّی أرسَلَ رَسولَهُ بِالهُدَى ودینِ الحَق لِیُظهِرَهُ عَلَى الدین کُلّه»
 
خداوند تبارک وتعالی حضرت عیسی مسیح را نیز نگه داشته تا هنگام آمدن مهدی او را همراهی کند. وجود حضرت عیسی، برای طرفداران او لازم است و در نقشه جهان تأثیری اساسی دارد. بدون او نمی‌توان وحدت ایجاد کرد و دولت جهانی عدل الهی برقرار نمود.
 
نظر شیعیان دربارۀ مهدویت
 
این اعتقاد تمام مسلمانان بود. علاوه بر این، اعتقاد ما (شیعیان) این است که پیامبر فرمود «ائمه دوازده تن هستند و امام دوازدهم، امام مهدی(ع) است». او اکنون در غیبت است و ما، هم به امامت او اعتقاد داریم، هم به غیبتش. و هر زمان آمد، تکلیف ماست که یاری‌اش کنیم.
 
 عصر امام مهدی (عج) عصر اتحاد و يكپارچگي و عصر ارتباطات است.عصر امنيت در جامعه و عالم هستي، باعث آرامش و سعادت جوامع بشري مي‌شود.
 
عواملي كه باعث سلب امنيت جهان مي‌شود عبارتند از: 1. رويارويي ايدئولوژي‌ها و مكاتب؛ 2. بحران‌هاي اقتصادي؛ 3. زياده‌طلبي‌ها و خودخواهي‌ها در زمان امام عصر (عج)، اين موارد بكلي از بين مي‌رود. در تفسير آية «ليظهرهُ علي الدّين كلِّهِ و لو كَرِهَ المشركون»؛ امام باقر  عليه السّلام  مي‌فرمايد: «اين امر تحقق نمي‌يابد تا آن كه هيچ كس در زمين باقي نمي‌ماند مگر آن كه به حقانيت دين محمد اقرار مي‌كند.»
 
از امام باقر عليه السّلام روايت شده است كه: «هنگامي كه قائم ما قيام كند، دستش را بر سر بندگان مي‌گذارد و عقول آنها را با آن كامل و افكار شان را پرورش داده تكميل مي‌كند»
 
و به اين گونه در پرتو ارشاد و هدايت مهدي عليه السّلام و عنايت او مغزها در مسير كمال به حركت در مي‌آيند؛ و انديشه‌ها شكوفا مي‌گردند، و تمام كوته بيني‌ها و تنگ نظري‌ها و افكار پست و كوتاه كه سرچشمة بسياري از تضادها و تزاحم‌ها و برخوردهاي خشونت آميز اجتماعي است، برطرف مي‌شود.
 
مردمي بلند نظر، با افكاري باز، و سينه‌هايي گشاده، و همتي والا، و بينش وسيع، پرورش مي‌يابند كه بسياري از مشكلات اجتماعي را در روح خود حل مي‌كنند و جهاني از صلح و صفا مي‌سازند.
 
روابط افراد در جامعه امام زمان (عج)
 
در جامعه امام مهدی (عج) نه مشكل اقتصادي و نه مشكل امنيتي و نه مشكل تبعيض و بي‌عدالتي است؛ و از طرف ديگر، علم و آگاهي و كمالات انساني به اوج خود در طول تاريخ بشريت برسد؛ به طوري كه هيچ گونه حرص و آزي در ميان نباشد، افراد به يك قناعت نفس والايي رسيده باشند؛ و از طرف ديگر اختلاف عقيده و جنگ و ايدئولوژيك در بين نباشد (تا سبب درگيري و اختلاف مردم شود)؛ در اين جامعه با اين خصوصيات، همگي برادر و ياريگر همديگر بوده و هر يك ديگري را بر خود مقدم مي‌دارند.
 
در آن جامعه، برادري مردم و مؤمنين نسبت به هم، كاملاً رعايت مي‌شود و اموري (مثل سود نگرفتن در معاملات، اجازه برداشت از اموال شخصي يكديگر مثل دست در جيب دوست و برادر كردن و...) كه الآن به عنوان يك امور ايده‌آل و خيالي حساب مي‌شود و به آنها به عنوان يك مستحبّ توصيه شده است، در آن عصر در حدّ واجب خواهد بود و كاملاً محقق مي‌شود.
 
به طور خلاصه، يك بهشت مجسم دنيايي در آن عصر محقق شده و ايجاد مي‌گردد. همان گونه كه در بهشت غم و غصّه و ناراحتي و كينه و حسادتي نيست، در آن زمان نيز، اين امور نخواهند بود. چرا كه زمينة آنها وجود ندارد. هر كس، هر چه بخواهد و لازم داشته باشد، از امور مادي و معنوي، برايش موجود است؛ ديگر جاي اين امور پست نيست، به خصوص كه مردم با عنايت خدا و امام زمان به كمال رسيده‌اند وعقول آنان كامل گرديده است.
 
**سیره امام زمان (عج) همانند سیره رسول خدا(ص) است
 
اما بین عوام اینم گونه جا افتاده است که با ظهور امام زمان (عج) سرها زده می شود و حضرت مهدی(عج) می آید و گردن می زند، با شنیدن این روایت برای جویا شدن از حقیقت آن، با حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا فوادیان كارشناس مركز تخصصی مهدویت قم گفتگو کردیم.
 
وی بابیان اینکه در برخی از روایت ها نسبت به قهر و غضب امام مهدی (عج) مطالبی مطرح شده است، اظهارکرد: محتوای این روایت آن چیزی نیست که امروزه این برداشت بشود که حضرت مهدی گردن می زند.
 
فوادیان سیره و روش حکومت امام زمان (عج) را همانند جد بزرگوارشان حضرت محمد(ص) دانست و گفت: در آیات قرآن آمده است که ای پیامبر اگر شما خشن بودید کسی دور شما جمع نمی شد و مردم پراکنده می شدند.
 
امام زمان (عج) نسبت به همه موجودات عالم مهربان است
 
كارشناس مركز تخصصی مهدویت قم بااشاره به اینکه امام زمان (عج) مهربان ترین موجود در این عصر است، افزود: امام زمان (عج) خلیفه خداست و بعد از خدا نسبت به همه موجودات عالم مهربان است.
 
وی در ادامه گفت: امام مهدی (عج) همه عالم را نه به لحاظ غریضی دوست دارد و با کمند محبت در جلب همه افراد کوشا می باشد تا اینکه مهر و محبت حضرت مهدی (عج) همه جا را پر کند.
 
فوادیان بابیان اینکه در مورد محبت کردن امام زمان (عج) به مردم کتاب زیادی نداریم، تصریح کرد: کتاب میرمهر، مهر بی کران، مهرمحبوب و محبت امام مهدی (عج) و یک کتاب دیگر جز 5 کتابی هستند که در رابطه با محبت کردن امام زمان (عج) به مردم نوشته شده است.
 
كارشناس مركز تخصصی مهدویت قم بااشاره به اینکه امام زمان (عج) احتیاج به گردن زدن مردم ندارند، عنوان کرد: حضرت مهدی (عج) با آحاد مردم مهربان است منتهی بر کارگزاران خود سخت می گیرد.
 
انتهاي پيام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری