کد خبر: 6957

مدیرکل اوقاف قم:

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به لزوم ترویج و تبلیغی فرهنگ وقف گفت: همه نهادهایی که که از وقف بهره می برند لازم است ترویج فرهنگ وقف را در منشور کاری خود قرار دهند.

حجت الاسلام شوذب شیری در گفت و گو با خبرنگار قم خبر، درباره سنت وقف و ترویج آن در جامعه اظهار کرد: سنت وقف از بدو تاسیس اسلام و حتی پیش از ظهور اسلام وجود داشته است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه از قرن ها پیش همیشه بزرگترین مراکز علمی و آموزشی حاصل اوقاف خیرین بوده است، افزود: امروزه شاهدیم که بزرگترین دانشگاه ها و مراکز علمی و نیز بزرگترین حوزه های علوم دینی از وقف بزرگان است.

وی تصریح کرد: حوزه های علمیه و مراکز علمیه وقف شده توسط خیران بستری بوده تا مبلغان و دانشمندان زیادی در این مراکز پرورش پیدا کنند و منشا خیرات برای جامعه شوند.

حجت الاسلام شیری با تاکید براینکه فرهنگ ما مدیون و وامدار وقف است، خاطرنشان کرد: وقف در استان قم از جهت اعانات و کمک های مادی و معنوی مردم به نسبت درصد جمعیتی بسیار خوب و قابل توجه بوده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه نمی توان آمار کلی از میزان وقف های صورت گرفته ارائه کرد، گفت: امروزه دستگاه های بسیاری متولی امر وقف هستند تا پیش از انقلاب تنها اوقاف متولی دریافت وقفیات بود اما اینک پراکندگی زیادی در این مورد صورت گرفته است.

وی بیان کرد: موسسات خیریه، آموزش و پرورش، بهزیستی و کمیته امداد و بسیاری از دستگاه ها و نهادها نیز وقفیات مردم را دریافت می کنند و از طریق آن اداره می شوند.

حجت الاسلام شیری با بیان اینکه آمار ثبت شده وقف ها در پایان هر سال احصا و ثبت محضری می شود، اظهار کرد: خیران و مردم به انتخاب خود وقف خود را تحویل می دهند، برخی به اداره اوقاف مراجعه می کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به لزوم ترویج و تبلیغی فرهنگ وقف خاطرنشان کرد: همه نهادهایی که که از وقف بهره می برند لازم است ترویج فرهنگ وقف را در منشور کاری خود قرار دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری