کد خبر: 6898

معاون بین الملل حوزه‌های علمیه:

معاون بین الملل حوزه‌های علمیه گفت: آمریکا می‌خواهد تا با حمله به جریان تصنعی داعش که خود آن را درست کرده است ادعای قدرت در منطقه کند.

حجت‌الاسلام محمدحسن زمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار قم خبر، با اشاره به هدف آمریکا از تشکیل ائتلاف علیه داعش اظهار کرد: آمریکا در جریان بمب‌های هسته‌ای اولین کشوری بود که بمب هسته‌ای را در هیروشیما به کار برد.

معاون بین الملل حوزه‌های علمیه افزود: آمریکا در ادامه با جار و جنجال‌هایش علیه کشورهایی که قصد فعالیت صلح امیز هسته‌ای دارند موضع می‌گیرد و آن کشور‌ها را تحریم می‌کند.

زمانی بیان کرد: طنز سیاسی دیگر اینکه کشورهایی که خودشان جریان‌های تکفیری را خلق کردند و به این جرایانات امکانات مالی می‌دادند و فرماندهان داعش و این جریان‌های تکفیری در خود آمریکا و کشوهای حامی داعش پروروش یافتند امروز مدعی مبارزه با داعش شده‌اند.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: آمریکا از این نمونه‌ها و تجربه‌ها فراوان دارد، طالبان و القاعده‌ای که آمریکا آن‌ها را درست کرده بود به بهانه مباررزه با طالبان به کشورهای منطقه حمله کرد.

وی تصریح کرد: تجربه دیگری که در این زمینه از آمریکا دیدیم صدام بود، صدامی که با پشتوانه آمریکا به ایران حمله کرد در ادامه به بهانه اینکه می‌خواهیم صدام را از حکومت عراق ساقط کنیم به این کشور حمله کرده و نفت عراق را غارت کردند.

معاون بین الملل حوزه‌های علمیه اظهار کرد: این طنز‌ها در گذشته اتفاق افتاده است و تاریخ گذشته چراغ آینده‌مان است ما با استفاده از تاریخ گذشته به این نتیجه می‌رسیم که آمریکا به بهانه حمله به داعش می‌خواهد در کشورهای عراق و سوریه حضور نظامی داشته باشد.

زمانی با اشاره به حمله آمریکا به داعش بیان کرد: آمریکا می‌خواهد تا با حمله به جریان تصنعی داعش که خود آن را درست کرده است ادعای قدرت در منطقه کند و به جریان‌های مقاوم منطقه مثل حماس و حزب الله بگوید که قدرت مقابله با شما را دارم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به موضع ایران به جریان ائتلاف علیه داعش عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران نیت پلید آمریکا را می‌داند و وارد قضیه ائتلاف علیه داعش نشد.

وی خاطر نشان کرد: کشورمان در بحرانی که داعش در سوریه ایجاد کرد به تنهایی وارد شد و توانست امنیت رابه سوریه برگرداند و در این زمینه تجربه موفقی دارد چون مبارزه ایران با داعش در سوریه مبارزه واقعی با تروریست بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری