کد خبر: 6827

قم خبر گزارش می دهد:

با ملی شدن زمین های زینبیه کهک در سال 42، خانه های 150خانوار بدون سند مانده است و اهالی برای سند زدن این زمین ها به نام خودشان، باید هزینه ای که قبلا برای خرید زمین ها داده اند دوباره بپردازندکه اهالی را با مشکل مالی مواجه کرده است

به گزارش قم خبر، "از خانه دار شدن تنها دردسرهایش را دیده ایم" این جمله است که ورد زبان اهالی محله زینبیه شده است و هر روزشان را با استرس از بی خانگی به سر می برند.

 
زمین های محله زینبیه ازسال 1310پلاک ثبتی دارد،درسال 1341منطقه کم آب شده بود و2سال درآن کشت نشد به همین دلیل درسال 42این زمین ها ملی اعلام شد. با ملی شدن این زمین ها مشکلات 150خانوار که حالااین زمین ها، خانه وکاشانه ومایه آرامش شان شده بود نقل هر مجلس شد اما این بارباطمع تلخی،بلاتکلیفی ،واسیری بود ومسئولان دررابطه با حل این مشکل سهل انگاری می کنند.
 
درجریان نبودن ملی بودن زمین ها
 
محمد حسنی یکی از اهالی محله زینبیه بااشاره به مشکلات اهالی محله زینبیه، اظهار کرد: 15سال دراین محله زندگی می کنم، وقتی زمین راخریداری کردم درجریان ملی بودن آن نبودم وهمه اهالی زینبیه دلشان می خواهد این قضیه زودتر حل شود و خانه هایشان به نام خودشان  سند بخورد.
 
علی اضغر کریمی یکی دیگر از این اهالی که خود با مشکل ملی شدن زمین ها دست و پنجه نرم می کند، افزود: قیمت زمین ها درآن سال ها نسبت به قیمت کارشناسی روز خیلی تفاوت دارد ومردم نمی توانند این هزینه ها را بپردازند.
 
وی افزود: اهالی برای مجوز گرفتن ساخت وساز وترمیم واحداث ملک دراین زمین ها بلاتکلیف هستند ومسئولان نه مشکل را زودترحل می کنند نه مجوز می دهند مسئولان چندین سال است برای رفع این مشکل امروز وفردا می کنند.
 
مشکلات محله زینبیه
 
عضو شورای اسلامی شهر کهک درباره ملی شدن زمین های محله زینبیه، اظهار کرد: 150خانوار دراین محله زندگی می کنند که در سال 85 این زمین ها ملی اعلام شد.
 
محمدرضا حاج اسماعیلی بااشاره به گفته وزیر مسکن افزود: جهاد باید به مردم اطلاع می داد تا دراین زمین ها ساخت وساز نکند ومردم هیچ مسئولیتی ندارند.
 
وی درادامه بیان کرد: قرار بود مردم به قیمت کارشناسی سال خرید پول زمین هارا به حساب اداره مسکن شهرسازی واریز کنندواسناد تحویل مردم گردد.
 
عضو شورای اسلامی شهرکهک تصریح کرد: مسئولان برای پرداخت هزینه به قیمت کارشناسی قولنامه خرید زمین هارا قبول ندارندوهزینه رااز اهالی با پروانه ساخت که چند سال بعد وزمین ها چندین برابربوده است می خواهند.
 
حاج اسماعیلی خاطرنشان کرد: مردم باید هزینه ای که قبلا برای خرید زمین ها داده اند دوباره بپردازندکه اهالی با مشکل مالی مواجه شده اند.
 
در کنار گل سرخ، خانه ای ساخته ام/ خانه ای با دل خون، این شعر را اهالی محله زینبیه هم صدا فریاد می زنند و چه خوب به گوش مسئولان مربوطه برسد تا در کار آن ها سرعت دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری