آیت الله "نمر باقر النمر" عالم برجسته شیعه در عربستان در جلسه دادگاه مسؤولیت همه مطالبی را که در سخنرانی‌هایش مطرح کرده، برعهده گرفت و تأکید کرد که همچنان بر مواضع خود استوار است.

به گزارش قم خبر و به نقل از العالم، روزنامه عربستانی "مکه" روز دوشنبه اعلام کرد که نمر باقر النمر با برعهده گرفتن مسؤولیت همه سخنانش، دادگاه ریاض را غافلگیر کرد.


دادستان کل، در جلسه دیروز بخش‌هایی از سخنرانی های آیت الله نمر باقر النمر را پخش کرد.

"محمد النمر" برادر این عالم عربستانی در صفحه تویتر خود تأکید کرد که محاکمه نمر باقر النمر به یکشنبه آینده ۳۱ اگوست موکول شد زیرا مأمورانی که او را بازداشت کرده بودند، در دادگاه حضور نداشتند.

روزنامه سعودی "الریاض" نیز با اشاره به جزئیاتی از جلسه دادگاه نوشت: قاضی گفت نیروهای امنیتی قبلا در دادگاه حاضر شدند و درباره بازداشت متهم شهادت دادند، و متهم حق دارد به شهادت نیروهای امنیتی اعتراض کند.

در جلسه دادگاه بخش هایی از سخنان نمر باقر النمر پخش شد و قاضی از او پرسید آیا این سخنان صحت دارد. او پاسخ داد همه مطالبی که در این سخنرانی ها گفته درست است، و مسؤولیت همه سخنانی را که گفته می پذیرد.

همه سخنرانی ها و فیلم ها به وکیل مدافع او داده شد تا در جلسه بعد به آن ها پاسخ دهد.

مسؤولان قضایی عربستان اتهامات مختلفی را علیه این عالم برجسته عربستانی مطرح کرده اند که از جمله آنها، برگزاری جلسه با افراد تحت تعقیب، تحریک آنان به ادامه فعالیتهای خرابکارانه، دعوت مردم در خطبه های نماز جمعه برای حمایت از این افراد، رهبری اعتراضات در العوامیه، دخالت در امور بحرین و فتنه طایفه‌ای است.

نیروهای امنیتی سعودی هشتم ماه ژوئیه سال ۲۰۱۲ با تعقیب خودروی آیت الله نمر، به طرف وی تیراندازی کرده و او را با گلوله جنگی مجروح کردند.

دادستان عربستان، در ۲۵ مارس گذشته (پنجم فروردین ۹۳) با مطرح کردن اتهامات دروغ مانند فتنه مذهبی، تشکیل جلسه با مجرمان فراری، ترویج کشتار شهروندان و نیروهای پلیس، تخریب مساجد در هنگام نماز جمعه و دخالت در امور سایر کشورها، خواستار صدور حکم اعدام به علت محاربه علیه نظام آن کشور برای شیخ نمر شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری