کد خبر: 5308

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان قم عنوان کرد؛

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان قم کنترل هوشمند و از راه دور تمام تاسیسات آب و فاضلاب قم را از شاخصه های این شرکت در سطح کشور دانست.

عبدالحمید توکلی بینا در گفت و گو با قم خبر، با تبریک هفته دولت با اشاره به برخی از اقدامات آبفای استان اظهار کرد: امروز جایگاه شرکت آب و فاضلاب استان قم به لحاظ کمیت و کیفیت خدمات جایگاه خوبی در سطح کشور است.

مدیرعامل آبفای قم افزود: آبفای قم سال گذشته در ارزیابی های وزارت نیرو توانست رتبه سوم را به لحاظ کیفیت و کمیت خدمات در جمع شرکت های آب و فاضلاب کشور کسب کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در بخش آب و فاضلاب استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و تصریح کرد: در حالی که قبل از انقلاب 4 مخزن با 14 هزار متر مکعب حجم ذخیره آب در قم داشتیم این تعداد حال حاضر به 41 مخزن با حجم ذخیره 280 هزار متر مکعب رسیده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 100 هزار متر مکعب مخزن نیز در حال ساخت است، عنوان کرد: این میزان حجم ذخیره آب نسبت به استانداردهای کشور در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد.

توکلی بینا با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب ایستگاه پمپاژ در قم نداشتیم، گفت: بعد از انقلاب 5 ایستگاه پمپاژ با ظرفیت سه هزار لیتر در ثانیه در قم احداث و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی با اشاره به عدم وجود تصفیه خانه آب در قم قبل از پیروزی انقلاب و استفاده از آب چاه های داخل رودخانه قمرود و با کیفیت پایین اظهار کرد: در حال حاضر سه تصفیه خانه آب با ظرفیت حدود 4 هزار لیتر در ثانیه در مدار داریم و یک باب تصفیه خانه دیگر نیز با ظرفیت 700 لیتر در ثانیه در دست احداث است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم بیان کرد: در حالی که قبل از انقلاب شبکه آب شیرین در قم وجود نداشت در حال حاضر 200 کیلومتر شبکه ، 280 دستگاه توزیع و 710 انشعاب آب شیرین در سطح شهر قم داریم.

وی قم را از شهرهای دو شبکه ای دنیا عنوان کرد و گفت: شبکه آب شیرین شهر قم در سطح دنیا به عنوان یک شاخص معرفی شده به گونه ای که لوح جهانی عملکرد شایسته از سوی سازمان ملل متحد به قم اهدا شده است که از افتخار صنعت آب وفاضلاب به شمار می رود.

توکلی بینا به اقدامات آبفای استان در بخش فاضلاب اشاره کرد و گفت: در حالی که قبل از پیروزی انقلاب در شهر قم تصفیه خانه فاضلاب وجود نداشت در حال حاضر 2 تصفیه خانه فاضلاب در مدار و یک تصفیه خانه دیگر با 66 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت در قم داریم.

وی با بیان اینکه 800 کیلومتر شبکه و خطوط انتقال فاضلاب در قم فعال است، افزود: 100 کیلومتر شبکه نیز در بخش نیروگاه قم در حال احداث است که تا کنون با استفاده از تسهیلات بانک توسعه اسلامی 37 کیلومتر آن احداث شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم همچنین از اجرای 2200 کیلومتر شبکه آب شرب و بهداشتی در قم خبر داد و گفت: این میزان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حدود 300 کیلومتر بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی دیگر از شاخصه های شرکت آب و فاضلاب در سطح کشور اشاره کرد و گفت: تمام تاسیسات و شبکه های آب شهری تحت کنترل از راه دور و هوشمند است و به عنوان الگویی برای سایر شرکت های آب وفاضلاب کشور تبدیل شده است.

توکلی بینا با اشاره به کنترل دقیق بهداشتی آب قم اظهار کرد: با توجه به کنترل های آنلاین و غیر آنلاین مطلوبیت بهداشتی قم بالای 99 درصد است که جزو شاخص های بسیار خوب کشور به شمار می رود.

انتهای خبر/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری