حجت الاسلام و المسلمین مجتبی کلباسی در گفت و گو با خبرنگار قم خبر، با اشاره به اظهارات نجفقلی حبیبی که مسئله عاشورا را بی اثر خوانده بود اظهار کرد: انسانی که فی البداهه و تعمدا موضوعی را بی اهمیت بداند این سخن او برخواسته از فکر نیست.

 

رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم افزود: هیچ حادثه ای در جهان بی اثر نیست و اگر کسی چیزی را بی اثر بداند این شخص فارغ از فرهنگ است.

 

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: درباره قضایای روز عاشورا یک نویسنده و محقق 600 جلد کتاب را نوشته است و اگر شما ادبیات عاشورا را بررسی کنید به عظمت حادثه عاشورا  می رسید.

 

کلباسی خاطرنشان کرد: در آداب و رسوم دیگر کشورها افسانه و بازی های خود را ثبت می کنند حالا مسئله عاشورا با این همه ابعاد اجتماعی، سیاسی و غیره و این نهضت هایی که درباره عاشورا اتفاق افتاده است چگونه می توان عاشورا و فرهنگ آن را بی اثر خواند.

 

رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم عنوان کرد: اثری که حادثه عاشورا بر روان و فکر جامعه می گذارد بسیار موثر است، شهید مطهری در مسائل عاشورا نقدهایی داشتند که کتاب های آن وجود دارد بحث نقد درست است اما اصل قضیه را نباید زیر سوال برد.

 

استاد حوزه علمیه بیان کرد: کسی که بیاید و بگوید مراسم و بزرگداشت هایی که برای عاشورا انجام می شود بی اثر است و فاقد ارزش است چشم بسته حرف زده و این حرفش بیهوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری