محمد صادق کوشکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار قم خبر، بااشاره به بازتاب سخنرانی رئیس جمهور، اظهار کرد: ما دربه کاربردن ادبیات و واژه‌ها، شاخص بندی‌های خاص خودمان را داریم، البته دستور صریح قرآن بر استفاده از قول ملایم و ادبیات نیکو برای دوستان و موضع گیری در برابر دشمنان است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به جایگاه دینی رئیس جمهور، افزود: رئیس جمهور عالم دینی و طلبه هستند، بنابراین به کار بردن این ادبیات غیر قابل توجیه است، زیرا به مبانی دینی و آیات و روایات در برخورد با دوست و دشمن آشنا هستند.

وی با اشاره به توجیه رئیس جمهور در به کار بردن واژگان مذاکره با دوستان، تصریح کرد: این افراد اگر منتقد، اگر مخالف رئیس جمهور و یا اگر تخریبگر هم باشند، ایرانی، مسلمان و شیعه هستند که این برخورد با مسلمانان جایز نیست.

کوشکی با اشاره به موضع گیری امام خمینی (ره) در برخورد با منافقین، تاکید: امام راحل در برخورد با منافقان نیز، دستور صریح دادند که کسی حق ندارد به آن‌ها توهین کند، بنابراینجایگاه منتقدان رئیس جمهور از منافقین کمتر نیست.

وی با اشاره به ادبیات رئیس جمهور در برخورد با ملت، اظهار کرد: درطول این یک سال بار‌ها شاهد این ادبیات در برخورد با ملت بوده‌ایم و شرایطی به وجود آمده است که حتی موافقان نیز در برابر این ادبیات و کلام موضع گیری می‌کنند.

کوشکی با تاکید به مواضع زیباکلام در برابر ادبیات رئیس جمهور، خاطرنشان کرد: ادبیات رئیس جمهور در سخنرانی‌ها به شکلی است که صادق زیبا کلام گفته است این ادبیات نشانه تکبر و ادبیات فرعونی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری