کد خبر: 4242

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: خبرنگاران وظیفه دارند که مخاطبان را از مشکلات اجتماعی مطلع کنند و مردم را به‌خوبی بشناسند، تا بتوانند افکار عمومی جامعه را هدایت کنند.

فاطمه آلیا در گفت‌وگو با خبرنگار قم خبر، با اشاره به نیاز جوامع به خبر، اظهار کرد: در حال حاضر ما درعصر ارتباطات هستیم و رسانه‌ها یکی از ضروریات مهم زندگی اجتماعی است و همین سبب شده است که رسانه رکن چهارم جوامع اجتماعی شوند.
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان حق انتخاب مردم در انتخاب رسانه مورد اعتماد و نحوه خبردهی خبرنگاران، افزود: در شرایط کنونی بلوغ اجتماعی مردم به‌اندازه‌ای رسیده ‌است که مردم می‌توانند با توجه به اصل تازگی خبر، اصل امانت داریی، سرعت انتشار خبر، رسانه مورد نظر خود را انتخاب کنند.
 
آلیا با اشاره رسالت خبرنگاران در شرایط اجتماعی کنونی، تصریح کرد: خبرنگاران وظیفه دارند که مخاطبان را از مشکلات اجتماعی مطلع کنند و مردم را به‌خوبی بشناسند، تا بتوانند افکار عمومی جامعه را هدایت کنند.
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید به دقت خبرنگاران، عنوان کرد: در پاره ای از مواقع برخی بی‌دقتی‌ها باعث حذف یک خبر بعد از انتشار می‌شود، که این مسئله موجب بی‌اعتمادی مخاطب به رسانه می‌شود و مخاطبان یک رسانه ریزش می‌کنند.
 
وی با اشاره به اهمیت دقت خبرنگاران در انعکاس اخبار، تاکید کرد: گاهی اوقات درباره صحت یک خبر تحقیقات کافی به عمل نمی آید و نشر آن خبر موجب به هم ریختگی نظم، امنیت ملی و آرامش اجتماعی می شود و همین مسئله سبب ریزش مخاطب رسانه و بی اعتمادی می شود.
 
آلیا با اشاره به رقابت خبری رسانه ها و خبرنگاران، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی جامعه که بازار رقابت خبری بین رسانه‌ها داغ است، خبرنگاران باید با درایت خود در زمینه اطلاع رسانی باید به خوبی عمل کنند.
 
انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری