کد خبر: 3580

قم خبر به مناسبت سالروز عمليات مرصاد گزارش می دهد/

مرداد ماه نماد ایستادگی عزت مندانه و غرور آفرین رزمندگان اسلام در مقابل سازمان مجاهدین خلق است که با شکست مفتضحانه گروهک منافین به سرکردگی مسعود رجوی همراه شد.

به گزارش قم خبر، مرداد ماه  نماد ایستادگی عزت مندانه و غرور آفرین رزمندگان اسلام در مقابل سازمان مجاهدین خلق است که با شکست مفتضحانه گروهک منافین به سرکردگی مسعود رجوی همراه شد.

 

شش روز پس از قبول قطعنامه شورای امنیت توسط ایران و  پایان یافتن جنگ ایران و عراق، منافقين با جمع‏آوري ديگر ضد انقلابيون سرخورده، از کشورهاي مختلف اروپايي، نيرويي به استعداد تقريبي 15 هزار نفر فراهم کرده و با بهره‏گيري از جنگ‏ افزارهاي اهدايي صدام و ديگر اربابان خود، حمله خود را از غرب کشور به خاک جمهوري اسلامي ايران آغاز کردند نيروي هوايي عراق با حمايت مقدماتي، آنها را براي ورود به عمق خاک ايران و در نهايت، فتح تهران، ترغيب مي‏کرد.

 

 با اين اتحاد شوم، قسمت‏هايي از اراضي ميهن اسلامي مورد تجاوز قرار گرفت  ملت سلحشور و مسلمان ايران، پس از اطلاع از تجاوز منافقين به ميهن اسلامي، به خروش آمده و به جبهه ‏هاي جنگ اعزام مي‏شوند سرانجام عمليات مرصاد در پنجم مرداد ماه 1367، با رمز مبارک يا علي(ع) و به منظور مقابله با منافقين در منطقه اسلام‏آباد غرب در استان کرمانشاه، آغاز گرديد منافقين خلق، خوشحال از پيروزي‏هاي مقدماتي و در يک اقدام عجولانه، راهي باختران (کرمانشاه) شده و به خيال باطل خود، قصد حرکت به سمت تهران و سرنگوني نظام جمهوري اسلامي ايران را نمودند.

 

مسعود رجوی سرکرده منافقین در شب آغاز عملیات گفت: براساس تقسیمات انجام شده، ۴۸ ساعته به تهران خواهیم رسید کاری که ما می خواهیم انجام دهیم در حد توان و اشل یک ابرقدرت است، چون فقط یک ابرقدرت می تواند کشوری را ظرف این مدت تسخیر کند از پایگاه نوژه هم ترسی نداشته باشید؛ هر سه ساعت به سه ساعت دستور می دهم هواپیماهای عراقی بیایند و آنجا را بمباران کنند پایگاه هوایی تبریز را هم  با هواپیما هر سه ساعت به سه ساعت مورد هدف قرار خواهیم داد.

 

راديو منافقين، با ارسال پيام به مردم باختران، از آنها مي‏خواهد که زمينه را براي ورود ارتش به اصطلاح آزادي ‏بخش مهيا سازند و آماده جذب در گردان‏ها و لشکرها باشند از آن طرف رزمندگان اسلام در 34 کيلومتري باختران، ناگهان راه را بر ستون‏هاي منافقين مي‏بندند و واحدهاي زرهي رزمندگان، در يک اقدام متهورانه، تعداد زيادي از ادوات سنگين زرهي منافقين را هدف قرار داده و به آتش کشیدند جاده باختران - اسلام‏آباد در همان لحظات اوليه، انباشته از ادوات سوخته شده مي‏شود و عکس‏العمل سريع رزمندگان، منافقين را به فراري مفتضحانه وادار مي‏سازد.

 

شهید صیاد شیرازی به همراه دیگر فرماندهان در این عملیات یک تنته در برابر منافقین و حامیان آن ها ایستادند اين عمليات در روز بعد نيز با حمله هوانيروز ارتش جمهوري اسلامي ايران با سرکوبي شديد منافقان ادامه يافت و دشمن را دچار شکست سخت و سنگيني نمود.

 

 بدين ترتيب، منافقان شکست خورده، در اين تجاوز نابخردانه، متحمل تلفات و خسارات عظيمي شدند که بيش از 120 دستگاه تانک، 400 دستگاه نفربر، 90 قبضه خمپاره‏انداز 80 ميلي‏متري، 150 قبضه خمپاره‏انداز 60 ميلي‏متري و 30 قبضه توپ 106 ميلي‏متري منهدم شد علاوه بر آن ده‏ها دستگاه تانک، نفربر، خودرو و نيز صدها قبضه سلاح سبک و نيز مقاديري تجهيزات  در اين عمليات، 4800 نفر از منافقان نيز کشته و زخمي شدند.

 

رزمندگان قمی در این عملیات از خودگذشتگی زیادی از خود نشان دادند و با غیرت  خود در برابر منافقین کور دل ایستادگی کردند.

 سردار حاج علی حاجی زاده یکی از بسیجیان و رزمندگان دیروز که امروز جانشین بنیاد تعاون سپاه علی بن ابی طالب(ع) است  به مناسبت سالگرد این عملیات با خبرگزاری تسنیم به گفت و گو پرداخته است.

 

بیش از ۱۶۰۰ رزمنده قمی در عملیات مرصاد حضور داشتند

 

علی حاجی زاده دردر اين باره با اشاره به سالگرد عملیات غرور آفرین مرصاد اظهار کرد: بعد از قبول قطعنامه شرایط مملکت طوری بود که همه بچه ها در حسرت شهادت بودند و خداوند بوسیله منافقین کور دل در شهادت را باز کرد.

جانشین بنیاد تعاون سپاه علی بن ابی طالب(ع) افزود: عملیات مرصاد از لحاظ نظامی قابل بحث نیست چون مناقفین تمامی امکانات را در اختیار داشتند اما نیرو و آدمی که توان استفاده از این سلاح ها را داشته باشد نداشتند چون یک سری انسان های فریب خورده بودند.

وی درباره شرایط حضور منافقین داخل  خاک ایران عنوان کرد: کشور عراق واسطه شد تا خط مرزی ایران شکسته بشود و و منافقین با خیالبافی و تصورات کودکانه خود قصد داشتند ایران و تهران را فتح کنند اما شهید صیاد شیرازی یک تنته مقابل آن ها ایستاد و در اصل تمامی کارها و عملیات نظامی را شهید صیاد شیرازی انجام داد.

 

جانشین بنیاد تعاون سپاه علی بن ابی طالب (ع) با اشاره به تعداد گردان هایی که از قم در این عملیات شرکت کردند اظهار کرد: 4 گردان از استان قم در این عملیات شرکت کردند که گردان های سید الشهدا(ع)، حضرت معصومه (س)، امام رضا (ع) و امام سجاد (ع) گردان های حاضر از شهر قم در این عملیات بودند.

حاجی زاده با اشاره به حمایت دیگر کشورها از منافقین در این عملیات تصریح کرد: همه دنیا برای سقوط کشورمان به پای کار آمدند و از منافقین حمایت کردند و یکی از دلخوشی های منافقین همین بود اما خداوند به دست فرزندان خمینی کبیر (ره) منافقین و کشورهای حامی آن ها را رسوا کرد.

حاجی زاده عنوان کرد: حدود 1600 نفر نیروهای قمی فقط از 4 گردانی که از قم شرکت کردند در این عملیات حضور داشتند و بچه های قم با امکانات محدود سبب افتخار شهر قم شدند و ما افتخار داریم که لشکرمان علی بین ابی طالب (ع) مزین  به نام مبارک امام علی (ع) است.

گزارش از سید احمد نجفی اردبیلی

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری