کد خبر: 3265

قم خبر گزارش مي دهد/

قم خبر: حضور در راهپیمایی روز قدس یک عبادت جمعی است که در راستای حمایت و همدردی با مردم مظلوم فلسطین انجام می‌شود.

به گزارش قم خبر، من سنگ را می شناسم...من سنگ را دوست دارم...اصلا ًمن و سنگ را رفاقتی دیرینه است...برخی سنگ را خشن می دانند...عده ای آن را بی روح می شمارند...اما سنگ بهترین دوست من است...

غزه اکنون غرق در خون و تاریکی است و دود های تیره و تار فضای این منطقه را فرا گرفته است و هیچ نور امیدی به چشم نمی خورد و صرفا جغدهای شوم بر خرابه های آن آواز می خوانند.

 جنایت غیر انسانی بهترین عبارتی است که می توان در توصیف اقدامات کنونی صهیونیست های اشغالگر علیه ساکنان نوارغزه به کار برد.

و هیچ تعجبی از سکوت سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشر که اسم دموکراتیک را یدک می‌کشند نیست چراکه این رژیم نامشروع دست‌پرورده خودشان است و این رژیم‌ها مجری اجرای سیاست‌های دشمنان هستند و در خود آمریکا سانسور‌های شدید وجود دارد و هر اطلاعات و مطلبی که خودشان بخواهند به مردم ارائه می‌دهند.

بعد از پيروزی انقلاب اسلامی امام راحل با تدبيری حكيمانه و اسلامی آخرين جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانیقدس نامگذاری كردند تا در اين روز مسلمانان كشتار مردم مظلوم فلسطين را محكوم كرده و همچنين انزجار خود را از پشتيبانی استعمارگران به سركردگیآمريكای جنايتكار از فرزند نامشروعشان در منطقه نشان دهند.

یکی از تدبیر های امام راحل این بود که یک روز را تعیین کند تا همه مردم و مسلمین بر علیه دشمنان اسلام و بر علیه اسرائیل فریاد بزنند و با این فریاد، محبت و وحدت و یک دلی خودشان را نسبت به اسلام و انزجار  و نفرت خودشان را از دشمنان اسلام و اسرائیل نشان دهند.
تدبیر امام این بود که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس، روز حمایت مسلمانان از قدس و فلسطین عزیز نامگذاری کردند که در سراسر دنیا  همه مسلمانان در این جمعه ماه مبارک رمضان فریادهای خود را بر سر اسرائیل بکشند.

از این رو آخرین جمعه ماه مبارک رمضان امروز به نقطه اتصال سیل خروشان روزه‌دارانی در سراسر عالم شد که هیچ کس در ابتدای امر فکر آن را هم نمی‌کرد.

بنابراین آن چه که امروز در غزه می گذرد؛ به همه ما مربوط است و تنها یک مسئله و موضوع صرفا فلسطینی نیست و ما نباید از تحمل بار مسئولیت و مشارکت در درد و رنج آنان شانه خالی کنیم و خون های به ناحق ریخته شده آنان را نادیده بگیریم .
همچنین امروز ضرورت اتخاذ موضع گیری های یکپارچه و هماهنگ ازسوی فلسطینیان و اعراب و مسلمانان با توجه با اوضاع در حال انفجار و غیرقابل کنترل نوار غزه به وضوح مشاهده می شود و الزامی است؛ در غیر این صورت مسئولیت وخامت اوضاع در صورت وقوع فاجعه انسانی و تبعات ناشی از آن به عهده آنان خواهد بود.

در این راستا مقام معظم رهبری فرمودند: "روز جهانی قدس روز فریاد و مقاومت امت اسلامی در مقابل سیاست‌های تفرقه‌انگیز است."

همانطور که می دانیم  ده‌ها ماهواره و چشم‌های ‌بیدار شبانه‌روز مشغول تفحص و جاسوسی‌اند تا حضور مردم در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی را رصد کنند.

بنابراین حضور در راهپيمايی امسال روز جهانی قدس به دلیل محکوم نمودن گروهک های ملحد ضداسلام وبرگرفته ازتفکرصهیونیزم وهمچنین اعلام انزجاراز حملات موشکی اخیر اسرائیلی به سرزمینی مردمی بی‌دفاع، با همه‌‌ سال‌های گذشته تفاوت دارد؛ حضور در راهپیمایی روز قدس یک عبادت جمعی است که در راستای حمایت و همدردی با مردم مظلوم فلسطین انجام می‌شود.

ملت ایران این بارنیزباحضورخوددرراهپیمایی روز قدس انزجارخود را ازکشتارزنان وکودکان بی دفاع ومظلوم غزه به جهانیان اعلام خواهند کرد تا مدعیان حقوق بشرشاید به خودآیند.

اما مسلمانان جهان در سال جاری روز قدس را با اندوهی دو صد چندان برگزار می کنند از یک سو غزه قهرمان در خاک و خون با صدها شهید و هزاران مجروح قلوب مسلمانان را به شدت جریحه دار کرده و کمی این سو تر جهل متحجران تکفیری آتش سنی و شیعه کشی را شعله ور می کند.

روشن و واضح است که هر تجمع و حضور مردمی برای دفاع از حقوق مسلمانان از تاثیر شگرفی برای به چالش کشاندن تهدید‌ها و اقدامات ضد بشری دشمنان اسلام برخوردار است. در واقع حضور چشمگیر مسلمانان در راهپیمایی روز قدس یک مشت محکم به جیره‌خواران و افرادی است که درصدد سلطه‌گری بر روی مردم مسلمان هستند

به هرحال مقامات اسرائیل؛ آمریکا، انگلیس و دیگر متحدشان باید بدانند که هرگز به آرزوی خود مبنی بر حکمرانی بر مسلمانان نخواهند رسید و مسلمانان اجازه نخواهند داد که آنان بر آنها حکمرانی نمایند؛هرچند این مستکبران باید برای خود یادآوری نمایند که چراغ ظلم و ظالم تا دم آخر نمی سوزد، اگر سوزد شبی سوزد، شب دیگر نمی سوزد.

انتهاي پيام/

 

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری