کد خبر: 3263

گروه های مقاومت شیعه عراق که پس از سقوط رژیم صدام، با نیروهای اشغالگر آمریکایی مبارزه کردند، اکنون در کنار نیروهای ارتش عراق، بر ضد گروه داعش می جنگندند، این نیروها این روزها نقش بارزی را در جنگ با گروه داعش بازی می کنند.

به گزارش قم خبر، گروه هاي مقاومت شیعه در زمان حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی، نقش زیادی را در وارد کردن خسارت به  این نیروها ایفا کردند، با پیشروی گروه داعش در عمق خاک عراق، این گروه ها در خط اول درگیری با گروه داعش قرار گرفتند، این گروه ها دلیل حضورشان در درگیری ها را کمک به ارتش عراق اعلام می کنند.

یکی از مهمترین گروه های مقاومت شیعه، گروه عصائب اهل حق عراق است که اعضای این گروه نیروهای جدا شده از گروه جیش المهدی هستند، این گروه از سال 2004 فعالیت خود را آغاز کرد و هزاران عملیات را در زمان حضور نیروهای اشغالگر درعراق، علیه انها انجام دادند، این گروه همچنین در دفاع از حرم حضرت زینب (س) نقش بزرگی را ایفا کرد و در این راه ها ده شهید داد.

علاوه بر گروه عصائب اهل حق، گروه های شیعه مقاومت عراقی دیگری، همچون کتائب حزب الله، کتائب سید الشهداء، حرکت حزب الله نجباء و شاخه نظامی سپاه بدر در میدان درگیری با گروه داعش در عراق حضور دارند.

قیس خزعلی رهبر گروه عصائب اهل حق درباره ی حضور این گروه در درگیری با گروه می گوید: گروه عصائب اهل حق، مانند هر گروه نظامی دیگر، واحدهای مختلفی دارد که هر فرد در واحد تخصصی خود می جنگند، البته در میدان جنگ تمام نیروها لباس ارتش عراق را بر تن می کنند، ولی نوع عملیات های گروه عصائب اهل حق با ارتش تفاوت دارد.

وی اضافه کرد: ارتش عراق از توپخانه و نیروی هوایی برخوردار است، اما ما رزمندگانی داریم که در روی زمین با نیروهای داعش می جنگند و مناطق را از دست نیروهای داعش آزاد می کنند، علاوه بر این نیروهای عصائب اهل حق در آموزش نیروهای داوطلب برای مبارزه با داعش کمک می کنند.

رهبر گروه عصائب اهل حق در خصوص محل های حضور این گروه گفت: نیروهای ما در حمایت شهر بغداد نقش فعالی داشتند، علاوه بر این نیروهای ما برای بازپس گیری مناطق تحت سیطره داعش در استان های صلاح الدین و انبار می جنگند، نیروهای عصائب اهل حق همچنین مانع از پیشروی گروه داعش در استان های بابل و دیالی شدند.

پس از سقوط شهر موصل، حضور نیروهای مقاومت شیعه از گروه هایی همچون عصائب اهل حق وکتائب حزب الله در درگیری ها با داعش پررنگ تر شد و و نیروهای این گروه ها با حضور پررنگ تر در اطراف بغداد مانع از ورود داعش به پایتخت عراق شدند، امروز هزاران نفر از اعضای گروه های مقاومت شیعه عراق، با  انتشار در مناطق مختلف درگیری در عراق، پیشروی گروه داعش را در این کشور توقف کردند.

نیروهای مقاومت شیعه عراق، از یک سال و نیم پیش برای دفاع از مقدسات در سوریه، به این کشور عزیمت کردند و با شکست دادن گروه های تکفیری، توانستند آنها را در مناطق مجاور حرم حضرت زینب (س) به عقب برانند، تجربه نبرد سوریه تاثیر فراوانی را در ارتقای رزمی نیروهای مقاومت شیعه ایفا کرد و این نیروها در سوریه با تمام شیوه های جنگ چریکی و جنگ شهری آشنا شدند.

نیروهای مقاومت شیعه از آموزش های نظامی قوی برخوردار هستند و آنها در دوره های نظامی مختلف شرکت کردند، علاوه بر این نیروها از انگیزه ق قوی برای مبارزه با داعش برخوردار هستند و تا پای جان در مقابل داعش مقاومت می کنند.

نیروهای مقاومت شیعه و داعش به شیوه جنگ چریکی می جنگند، در حالی که نیروهای ارتش عراق، در قالب جنگ کلاسیک می جنگند، به همین دلیل در درگیری های مستقیم زمینی نیروهای مقاومت شیعه نتیجه بهتری را از  نیروهای ارتش عراق کسب می کنند.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری