کد خبر: 3259

قم خبر گزارش می دهد/

نگاهی به وضعیت سایت رسمی باشگاه صبای قم نشان دهنده شرایطی است که در شأن یک باشگاه لیگ برتری نیست.

به گزارش قم خبر ، یکی از ملاک‌های حرفه‌ای باشگاه‌ها در اختیار داشتن ساختار اطلاع رسانی مناسب، داشتن سایت رسمی به روز و دقیق است اما اگر سری به سایت باشگاه صبای قم بزنید، به سادگی در می‌یابید‏، معنای اطلاع رسانی در باشگاه صبا به شکل صحیح آن، تبیین نشده است.

امروزه اغلب باشگاه‌های حرفه‌ای در سراسر جهان از یک پایگاه اینترنتی برای اطلاع رسانی به موقع، جذب هوادار، بازاریابی و... استفاده می‌کنند اما در ایران، برخی از باشگاه‌های لیگ برتری به این موضوع توجه خاصی ندارند که یکی از این باشگاه‌ها، صبای قم است.

سایت باشگاه صبای قم علاوه بر ظاهر ساده، در بخش به روز رسانی اخبار و اطلاعات سایت با مشکلات زیادی روبه‌روست و با این وضعیت، این تفکر در ذهن ایجاد می‌شود که باشگاه صبا برای از سر باز کردن وظیفه اطلاع رسانی، اقدام به راه‌اندازی سایت کرده است حتی خبرنگاران رسانه‌های مختلف کشور وقتی برای اطلاع از اخبار صبا به این سایت مراجعه می‌کنند خیلی زود متوجه می‌شوند که باید به دنبال منابع خبری دیگری بروند.

نتایج بازی‌های تیم بزرگسالان صبای قم بعضا ساعت‌ها پس از مسابقه در سایت درج می‌شود و حتی گاهی به طور کلی ( احتمالا در روزهای شکست) در سایت قرار نمی گیرد و عدم مانور خبری بر روی بازیکنان و کادر تیم‌ها، نمی‌تواند مرجع خبری مناسبی برای علاقه‌مندان و همچنین اصحاب رسانه ایجاد کند.

نکته جالب اینکه در این سایت خبری از مصاحبه با بازیکنان یا اعضای کادر فنی نیست و این سایت بیشتر شبیه به یک پایگاه هواداری غیر رسمی و خودجوش است تا پایگاهی رسمی.

بخش تبلیغات سایت باشگاه صبا به شکل ناشیانه‌ای طراحی شده و گویا باشگاه صبای قم اگر به جای هزینه کردن و وقت گذاشتن برای ساخت سرود رسمی ( البته اگر ساخت سرود رسمی برای باشگاه مجانی تمام نشده باشد)، فکری به حال سایت خود می‌کرد کار مهم و منطقی تری انجام می‌داد.

باشگاه صبا با توجه به درگیر بودن در چند رشته ورزشی و همچنین حضور تیم‌های فوتبال پایه در لیگ‌های کشوری، می‌تواند از نظر خبری و تحلیلی خدمات خبری مناسبی را در اختیار مخاطبان قرار دهد اما بی‌توجهی به مخاطب موجب شده است تا سایت باشگاه صبای قم از نظر فنی در زمره یکی از ضعیف‌ترین پایگاه‌های اطلاع رسانی ورزشی کشور قرار گیرد.

جدول رده بندی و برنامه مسابقات آینده لیگ بر‌تر در این سایت با فرمت عکس قرار گرفته تا نشان دهنده امکانات ضعیف سایت باشگاه صبا باشد که حتی امکان ساخت جدول رده بندی در سایت وجود نداشته است.

در بخش تیم‌های پایه فوتبال باشگاه صبای قم، اسامی بازیکنان و کادر فنی وجود ندارد و همین وضعیت برای بخش بازیکنان تیم های هندبال و کشتی نیز صادق است.

شاید فعال‌ترین بخش سایت باشگاه صبای قم بخش مربوط به تصاویر مسابقات باشگاه صبا باشد و بدون شک اگر بخش‌های دیگر سایت باشگاه صبا به صورت حرفه ای‌تر مدیریت می‌شد می‌توانست باشگاه صبا را به عنوان الگویی در جهت اطلاع رسانی معرفی کند گرچه این بخش از سایت باشگاه صبا هم از زمان بازی تیم‌های صبای قم و مس کرمان در قم دیگر به روز نشده است.

 

باشگاه‌های لیگ برتری و سایت رسمی

 

مشکلات سایت رسمی باشگاه‌های لیگ برتری ایران تا چندی قبل مختص صبا نبود اما در شرایط فعلی به نظر می‌رسد سایت باشگاه صبا از همه لیگ برتری‌ها ضعیف‌تر باشد و حتی حال و روز باشگاه نفت مسجد سلیمان در این موضوع از صبا بهتر است.

باشگاه استقلال خوزستان که تا یک سال پیش سایت رسمی نداشت در حال حاضر از یک سایت حرفه‌ای و زیبا برخوردار است و باشگاه های زیادی نیز وجود دارند که علاوه بر سایت رسمی ، سایت هواداران هم دارند.

نفت تهران نیز یکی از باشگاه‌هایی بود که به واسطه نداشتن یک سایت رسمی معتبر و قوی همواره مورد انتقاد قرار می‌گرفت اما آن‌ها بالاخره این مشکل را حل کردند و در حال حاضر دارای یک پایگاه اینترنتی شیک و قوی هستند.

باشگاه‌هایی همچون گسترش فولاد تبریز، پرسپولیس، داماش گیلان، راه آهن سورینت و... دارای سایت‌های حرفه‌ای و قدرتمند هستند و می‌توانند الگوی مناسبی برای سایر باشگاه‌ها باشند.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری