کد خبر: 2524

غمخوار و حضور در صبا

حضور اکبر غمخوار در سمت ریاست هیئت مدیره باشگاه صبای قم، بسیاری از علاقمندان به فوتبال قم را به تحول صبا امیدوار کرد تا این چهره اقتصادی بتواند مشکلات صبا را کاهش دهد.

به گزارش قم خبر، حضور اکبر غمخوار در سمت ریاست هیئت مدیره باشگاه صبای قم، بسیاری از علاقمندان به فوتبال قم را به تحول صبا امیدوار کرد تا این چهره اقتصادی بتواند مشکلات صبا را کاهش دهد.

اکبر غمخوار مدیرعامل سال‌های گذشته باشگاه پرسپولیس مسئولیت ریاست هیئت مدیره باشگاه صبا را در دست گرفت تا هم علاقمندان به فوتبال را غافلگیر کند و هم امیدها را برای تحول اقتصادی و مدیریتی در صبا زنده کند.

اکبر غمخوار در زمان جنگ تحمیلی ، فرمانده لجستیک قرارگاه نوح سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عهده داشت و در تمام 8 سال جنگ عراق علیه ایران ، در جبه های نبرد حق علیه باطل حضور پیدا کرد.

وی  پس از این که جنگ تمام شد ، به بنیاد مستضعفان مأمور شده و مسئولیت معاونت هتلداری و گردشگری این نهاد را بر عهده گرفت.

اکبر غمخوار زمان زیادی مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه بعنوان یکی از قدرتمند‌ترین بنگاه های اقتصادی کشور بود و سپس مسئولیت ریاست کانون‌هاى مسافرتى و جهانگردى کشور را بر عهده گرفت شد و در نهایت با این کارنامه مسئولیت مدیریت باشگاه پرسپولیس را بر عهده گرفت.

تسلط به چند زبان بین المللی و قهرمانی با فتح تهران در 14 رشته ورزشی در زمان مدیریت وی بر این باشگاه در کارنامه اکبر غمخوار به چشم می خورد.

غمخوار با برنامه‌های خاصی که آن را ایجاد پرسپولیس مدرن نام نهاده بود، فعالیت خود را در بهار سال 81 در باشگاه پرسپولیس تهران شروع کرد و با به خدمت گرفتن ستاره‌ها، پرسپولیس توانمند آن روزها را با هدایت وینگو بگوویچ راهی مسابقات کرد اما زحمات وی در راه موفقیت تیم پرهوادار پایتخت نتیجه خاصی در بر نداشت.

رویکرد اکبر غمخوار در پرسپولیس بر اساس توسعه درآمدزایی، کانون هواداران پرسپولیس، شیوه های نوین و حرفه‌ای تیمداری، طراحی سازمان باشگاهی بر اساس مبانی علمی با توجه بر سنت باشگاه و تشکیل کانونی فعال از پیشکسوتان بود اما با وجود تحرکات دامنه دار غمخوار، شرایطی به وجود آمد که گفته می شد جریانی مقاوم اجازه ندادند وی در پرسپولیس بماند.

وی  در پرسپولیس خواستار پایه گذاری سیستم نوین باشگاه داری به جای تیمداری قدیمی و فاقد دانش و ایستادگی با جریان‌های سنتی دردسر ساز بود اما در پایان و در فصلی که به نظر می‌رسید اسب پرسپولیس به خوبی برای قهرمانی زین شده جریان مخالف وی در پرسپولیس سبب جدایی وی از این تیم شدند.

در سال 1383غمخوار عطای فعالیت فوتبالی را به لقایش بخشید در حالی که اصطکاک وی و علی پروین، مهم‌ترین دلیل ترک پرسپولیس از سوی وی گفته می وشد و با وجود این مه در ماه‌های اخیر زمزمه هایی از حضور دوباره‌اش در هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس بود اما او سرانجام از قم و صبا سردرآورد.

حضور غمخوار در صبا بیش از هر چیز دیگری بر روی برنامه کاری مالی باشگاه صبا اثرگذار است و می‌تواند خط پایانی بر تمام بی‌پولی‌های این باشگاه باشد.

غمخوار در زمانی که محمد رویانیان در سمت مدیرعاملی پرسپولیس به انجام امور اقتصادی برای باشگاهش می‌پرداخت، عنوان کرده بود که براساس یک هنجار اقتصادی، 20 برابر مدیر عامل وقت پرسپولیس برای پرسپولیس پول در آورده است.

به اعتقاد اکبر غمخوار، محمد رویانیان15 میلیارد تومان درآمد زایی برای باشگاه پرسپولیس داشته است در حالی که تیم اکبر غمخوار وی در سال 1381، دو و نیم میلیارد تومان درآمد برای سرخ های پایتخت کسب کرده بودند که با بررسی شاخص قیمت سکه طلا پس وی در آن زمان چیزی حدود 20 برابر رویانیان برای باشگاه سودآوری کرده است.

غمخوار گفته است که اگر دوران حضورش در پرسپولیس به این زودی ها تمام نمی شد پرسپولیس تا سال 88 می توانست ورزشگاهی اختصاصی با گنجایش 50 هزار نفر بسازد و در عرصه بین المللی حرف های زیادی برای گفتن داشت و با این وصف،.اکبر غمخوار معتقد است بهترین مدیر عامل تاریخ باشگاه پرسپولیس بوده است.

عباس جهان بینی مدیر عامل صبا چندی پیش گفته بود که صبا در سال جاری برای واگذاری به بخش خصوصی آماده می‌شود و خصوصی سازی صبا نیز به زودی در دستور کار قرار می‌گیرد.

این رخداد به معنای وداعصبا با استانداری قم و جریان‌های دولتی است که در صورت تحقق، یک گام عملی اساسی در موضوع تحول و خودکفایی اقتصادی صبا به حساب می آید گرچه صبا هنوز ریشه هایی در مالک دولتی خود دارد و به سادگی نمی تواند از وابستگی دولتی خود رها شود.

حضور اکبر غمخوار به عنوان مدیری با تجربیان گرانبها در باشگاه بزرگی چون پرسپولیس با حواشی خاص خود، می‌تواند یک امتیاز بزرگ برای صبا و گام عملی برای خصوصی سازی نماینده قم در لیگ برتر فوتبال باشد.

نگاهی به کارنامه اقتصادی روشن اکبر غمخوار هوادران صبار ا به نقطه انتهای داستان بی‌پولی‌های مدام صبا و تصمیم گیری افرادی غیر ورزشی  برای صبا  امیدوار می کند با این حال  باید انتظار طرح‌های اقتصادی غمخوار برای صبا را کشید و دید که آیا صبا با تغییر سیاست‌های اقتصادی و راهبردی می‌تواند به تیم خوب و باشخصیت گذشته تبدیل شود یا تغییرات فقط روی کاغذ باقی می ماند و بس.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری