کد خبر: 15937

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مشکل دشمنان ما «ایران اسلامی» است و نه «ایران هسته ای» گفت: به صراحت می‌توان گفت که حتی اگر توافق حاصل شود، جبهه استکبار دست از دشمنی بر نمی‌دارند.

به گزارش قم خبر به نقل از روابط عمومی سپاه، مراسم شانزدهمین سالگرد شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی و گرامیداشت ۱۱۰ فرمانده شهید نیروهای مسلح، امروز با حضور جمع کثیری از فرماندهان و مسئولین عالی رتبه لشکری و کشوری، خانواده معظم شهدا، یادگاران دفاع مقدس و آحاد مختلف مردم تهران در مسجد جهاد ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد.


آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، بزرگداشت شهدا را مجلسی هدفمند به منظور بیعت با شهیدان خواند و اظهار داشت: مبنای این بیعت آن است که از نگاه قرآن شهدا زنده‌اند و ما با کسانی بیعت می‌کنیم که ناظر بر اعمال ما هستند.

وی با اشاره به پبامدهای بیعت با شهدا گفت: بیعت با اسلام، بیعت عملی با ولایت، تسلیم‌ناپذیری و عزت و بیعت با منش شهیدان را می‌توان از مهمترین پیامدهای بیعت با شهدا عنوان کرد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با تأکید بر اینکه دشمنان ما با «ایران اسلامی» و نه «ایران هسته ای» مشکل دارند، تصریح کرد: به صراحت می‌گویم حتی اگر توافق حاصل شود، جبهه استکبار دست از کینه و دشمنی خود بر نمی‌دارد.

منش شهیدان بهترین الگو برای نسل جدید است

وی افزود: ما نیز از آرمان‌های خود دست برنمی‌داریم و بزرگداشت شهدا این پیام صریح را منتقل می‌کند که ملت ما پای اسلام ایستاده و در این مسیر ذره‌ای عقب نمی‌نشیند.

آیت الله خاتمی از مجلس بزرگداشت شهدا با عنوان بیعت با عزت، سربلندی و تسلیم ناپذیری یاد کرد و اظهار داشت: پیامی که تمامی شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشتند، پیام عاشورا و همان «هیهات منا الذله» بوده و هست.

امام جمعه موقت تهران افزود: دشمنان ملت ایران اگر بر این باورند که می‌توانند این ملت را تحقیر کنند، سخت در اشتباهند؛ آنها نخواهند توانست کوچکترین آسیبی را به عزت، سربلندی و اقتدار ایران اسلامی وارد کنند.

وی از منش شهیدان به عنوان بهترین الگو برای نسل جدید یاد کرد و گفت: شهید صیاد شیرازی رزمنده ای مجاهد بود که با فضائل اخلاقی و منش رفتاری از جمله مراقبت از خود و اعتقاد مثال‌زدنی به ذکر، دعا و توسل می‌تواند الگوی کاملی برای نسل امروز باشد.

آیت‌الله خاتمی در پایان تصریح کرد: همگان باید در عمل مطیع ولایت باشند؛ به صلاح ماست که در خط رهبری حرکت کنیم، آنچنان که طی ۳۶ سال گذشته با راهبری معظم له و همراهی ملت بحمدلله به ایران اسلامی آسیبی نرسید.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری