کد خبر: 12850

استاندار قم:

استاندار قم گفت: باید برای نهضت صرفه جویی تبلیغات صحیح و کار‌شناسی با پشتوانه فکری و علمی ارائه کرد تا موفقیت کسب شود.

به گزارش قم خبر، حجت الاسلام محمدصادق صالحی منش ظهر امروز در همایش «فتح خاکریز اسراف» در مدرسه فیضیه قم برگزار شد، با اشاره به فرازی از آیات قرآن کریم اظهار داشت: در قرآن کریم و احادیث و روایات نقل شده از اهل بیت (ع) درباره مباحث سبک زندگی الهی مطالب زیادی بیان شده است.

استاندار قم با تاکید براینکه رهبر معظم انقلاب سال جاری را به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری کرده‌اند و باید سرلوحه تمام مسائل قرار گرفته و به آن اهتمام ویژه داشته باشیم تصریح کرد: اگر صرف شعار اقتصاد مقاومتی مطرح شود؛ ولی صرفه جویی در آن نباشد، به جایی نخواهیم رسید.

وی با اشاره به اینکه باید برای نهضت صرفه جویی تبلیغات صحیح و کار‌شناسی با پشتوانه فکری و علمی ارائه کرد تا موفقیت کسب شود عنوان کرد:  امیرالمومنین (ع) در خطبه‌ای در نهج البلاغه می‌فرمایند که تقوا بدون رعایت مشی صحیح اقتصادی معنایی ندارد؛ پس باید به آن توجه داشت.

استاندار قم با بیان اینکه امروز باید سبک زندگی اسلامی را برای مردم پیاده سازی کرد گفت: بنیانگذار انقلاب اسلامی بر صرفه جویی و فرهنگسازی آ« اهتمام ویژه داشتند به طوری که اگر مقداری از آب را مصرف کرده و مابقی آن اضافه می‌آمد، کاغذی بر روی لیوان قرار می‌داند تا در فرصتی دیگر از آن آب استفاده کنند.

انتهای پیام/ ی

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری