کد خبر: 11571

هفتمین یادواره شهدای دانش با حضور خانواده‌های معظم شهیدا حسن طهرانی مقدم و محمد معماریان در سالن همایش‌های امام علی(ع) دانشگاه حضرت معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش قم خبر، هفتمین یادواره شهدای دانش با حضور خانواده‌های معظم شهیدا حسن طهرانی مقدم و محمد معماریان در سالن همایش‌های امام علی(ع) دانشگاه حضرت معصومه(س) برگزار شد.

در این مراسم با شکوه که با استقبال پرشور دانشجویان برگزار شد، باقری ثالث در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید طهرانی مقدم و شهید معماریان به تلاش‌های گسترده شهید طهرانی مقدم اشاره کرد و اظهار داشت: شهید تهرانی مقدم از جمله بزرگانی بود که علم و دانش را با عمل همراه کرد و برای عزت و سرفرازی کشور عزیزمان اهتمام ورزید.

باقری ثالث با بیان اینکه دشمن گمان می‌کند که با به خاک و خون کشیدن عزیزان ما می‌تواند مانع حرکت ملت ایران در مسیر پیشرفت علمی و فناوری شود خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های شهید تهرانی مقدم این بود که افراد خوبی را برای جانشینی خود تربیت کرد و به لطف خدا امروز ثمره تلاش‌ها و مجاهدت‌های شهید تهرانی مقدم و همکاران وی به بار نشسته و شاهد آن هستیم.

رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامی داشت روز دانشجو افزود: دانشجویان عزیز ما باید ادامه دهنده و رهرو واقعی این شهید بزرگوار و سایر شهدای بزرگوار باشند.

باقری افزود: در طول چند سال گذشته این دانشگاه مفتخر بوده تا میزبان خانواده‌های معظم عرصه جهاد علمی کشور باشد و و محضر خانواده‌های این عزیزان کسب فیض کنند.

در ادامه این مراسم مادر شهید معماریان نیز در سخنانی ضمن بیان خاطراتی از این شهید والامقام به بیان اثرات اعجاب آوری که بر اثر دعا و توسل در حق وی روی می‌دهد، پرداخت.

 وی همچنین به دانشجویان یادآور شد تا از یاد شهدا غافل نگشته و در هنگام گررفتاری و مشکلات روزمره از آنان مدد جویند تا به برکت آبروی این عزیزان مشکلاتشان مرتفع گردد.

سپس مرثیه خوانی و مداحی برای شهدا عنوان دیگر برنامه این یادواره بود که توسط یکی از مداحان اهل بیت(ع) اجرا شد.

در بخش دیگری از این مراسم معنوی حجت الاسلام و المسلمین ذاکری مشاور استاندار و مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری قم در سخنان کوتاهی هدف از برگزاری چنین مراسم‌هایی را تذکر و یادآوری دانست و ضمن بیان خاطره ای از شهید معماریان اظهار امیدواری کرد: همه در مسیر این شهدای والامقام حرکت کنند  و با عمل خود موجبات خشنودی حضرت ولی عصر(عج) را فراهم آورند.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری