سید محمد حسین میرمحمدی در گفتگو با خبرنگار قم خبر، پیرامون موضوع بورس ایده اظهار کرد: راه‌اندازی بازار ایده، امکان عرضه و تجاری‌سازی طرح‌های صنعتی را فراهم می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: بورس ایده زمینه ای برای عرضه ایده، تفکرات و اندیشه هایی را که ظرفیت تبدیل به تجاری سازی را دارد فراهم کرده است.

وی با اشاره به جشنواره فن آفرینی زاگرس بیان کرد: در جشنواره منطقه ای فن آفرینی زاگرس، جهت مذاکره در خصوص جزییات ایده ها، دو اتاق مذاکره به همراه سیستم ثبت صوت و تصویر در نظر گرفته شد. در این فضا سرمایه گذاران علاقمند و صاحبان ایده به گفتگو پرداختند.

میر محمدی در ادامه، انواع دارایی‌های فکری قابل معامله در فرابورس را تشریح کرد و افزود: بطور کلی، اختراعات و اکتشافات، برندها و طرح‌های صنعتی، در بازار دارایی‌های فکری قابل معامله خواهند بود.

وی ادامه داد: به این ترتیب تامین منابع مالی لازم برای عملیاتی‌کردن ایده و اختراع که اغلب، منابع مالی قابل توجهی نیز می‌باشد، ازطریـق بازار ایده صورت خواهد گرفت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:نخستین گام برای پذیرش دارایی‌های فکری، اعم از اختراع و اکتشاف، نام تجاری و طرح صنعتی، ثبت آن در اداره ثبت مالکیت صنعتی است، سپس کمیته عرضه فرابورس طرح مذکور را ازنظر دارابودن شرایط لازم برای عرضه در بازار دارایی‌های فکری، مورد بررسی قرار داده و درصورت تأئید، عرضه ایده مذکور در بازار دارایی‌های فکری، به تصویب می‌رسد.

میر محمدی در پایان خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی بازار ایده در فرابورس، ژشرکت‌ها می‌توانند اجازه استفاده از برند خود را تحت شرایط و الزامات مشخص، به شرکت‌های صاحب صلاحیت و توانمند واگذار کرده و از این طریـق، درآمد قابل قبولـی بدست آورند.

انتهاي پيام/

 

 

 

 

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری