کد خبر: 3689

فرمانده انتظامی استان قم:

فرمانده انتظامی استان قم گفت: جامعه‌ای که خوب تربیت شود رستگاری و عزت پیش روی آن است و علما نقش کلیدی و تعیین کننده در این زمینه دارند.

خبرگزاری فارس: علما نقش کلیدی در رستگاری و عزت جامعه دارند

به گزارش قم خبر به نقل از پایگاه خبری پلیس، کاظم مجتبایی در آیین تجلیل از ائمه جماعات و اساتید قرآنی و همچنین افتتاح دارالقرآن این فرماندهی با بیان اینکه هر کشوری دارای سرمایه‌هایی است که با تکیه بر آن می‌تواند به عمر خودش ادامه دهد، این سرمایه‌ها را طبیعی، تاریخی و انسانی عنوان و در تشریح آن‌ها گفت: بخشی از این سرمایه‌ها سرمایه‌های طبیعی هستند مانند دریا، جنگل و مراتع که اگر نباشد حیات آن کشور دچار مشکل می‌شود.

وی در ادامه سرمایه تاریخی را شامل پیشینه تاریخی آن کشور برشمرد و از مردم به عنوان سرمایه‌های انسانی نام برد.

مجتبایی با بیان اینکه سرمایه‌های انسانی معیارسنجشان توان علمی و فرهنگی و بار معنوی است، گفت: اگر یک کشوری این سرمایه را در مسیر علم، معرفت و معنویت قرار داد، این سرمایه با ارزش خواهد شد و نگاه دیگران به آن کشور یک نگاه افتخارآمیز و یک نگاه برتری نسبت به سایر ملل است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه سرآمد سرمایه انسانی کشورمان علما هستند افزود: اگر سرمایه اجتماعی و یا انسانی به بخش‌های مختلفی همچون بازاریان، تاجران، ‌کارگران، کشاورزان و دیگر اقشار مختلف تقسیم شود سرآمدشان علماست.

فرمانده انتظامی استان قم دلیلش را راهنمایی و تربیت افراد عنوان کرد و گفت: جامعه‌ای که خوب تربیت شود رستگاری و عزت پیش روی آن است و علما نقش کلیدی و تعیین کننده در این زمینه دارند.

مجتبایی خاطرنشان کرد: نقش یک دانشمند برای تربیت انسان‌ها بسیار مهم است مشروط به اینکه خودش نیز خود ساخته و راه را بداند و بر اساس دستورات قرآن در مسیر اهداف متعالی، انسانی و معنوی حرکت کند.

مجتبایی در بخش دیگری از سخنان خود قرآن را افتراق بین حق و باطل دانست و خطاب به ائمه جماعات و اساتید قرآنی، ابراز کرد: قرآن هدفش نجات بشریت از آتش جهنم و هدایت به بهشت است و تدریس قرآن در ماه مبارک رمضان بزرگترین خدمتی است که عالمان دینی به انسان‌ها می‌کنند.

وی تاکید کرد: کار شما این است که انسان‌ها را به مسیر اصلیشان که همان بهشت و مسیر تعالی و حق است راهنمایی کرده و از گمراهی براساس مدلی که قرآن خواسته نجات دهید به همین خاطر تکریم و تجلیل از سرآمد سرمایه انسانی وظیفه‌ای است که همه باید به آن عمل کنند.

فرمانده انتظامی استان قم در ادامه از همکاری این اساتید با بخش‌های مختلف نیروی انتظامی تقدیر کرد و گفت: اگر فرماندهی انتظامی استان قم در مسیر و مدار انسانیت، ‌اخلاق و دین قرار دارد و صدها نفر از نیروهای آن از قاریان ممتاز و حافظان قرآن کریم هستند به واسطه ارتباط با علماست.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری