کد خبر: 3679

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره):

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: وحدت دل‌ها در نماز عید فطر دشمن‌شکن است و شکوه و عظمت مسلمانان را به رخ جهانیان می‌کشد.

خبرگزاری فارس: نماز عید فطر شکوه مسلمانان را به رخ جهانیان می‌کشد

به گزارش قم خبر ، حجت‌الاسلام ابراهیم حسینی در گفت‌وگو با فارس ضمن تبریک عید سعید فطر اظهار کرد: خداوند برای کسانی‌ که یک‌ماه در برابر پروردگار به صورت خاضعانه بندگی کردند، عید فطر را معنا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مسلمانان در ماه رمضان به عشق پروردگار از آب و غذا پرهیز کردند و این به معنای بندگی و صراط مستقیم است.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه پس از یک‌ماه روزه‌داری، دوره جدیدی از زندگی انسان آغاز می‌شود، گفت: آتش جهنم چیزی جز اعمال، رفتار و کردار انسان نیست ولی در ماه رمضان با تمرین بندگی خود را از شر شیطان خلاص کردیم و در واقع عید فطر اعلام پیروزی در نبرد با شیطان است.

وی عید فطر را از نظر سیاسی و اجتماعی بیانگر اهمیت و شکوه جوامع اسلامی ذکر کرد و افزود: وحدت دل‌ها در نماز عید فطر دشمن‌شکن است، این نماز شکوه و عظمت مسلمانان را به رخ جهانیان می‌کشد.

حسینی عنوان کرد: بر اساس سخنی از امام رضا(ع) روزه به این دلیل واجب شده که  گرسنه و تشنه شویم تا در احوال دیگران تفکر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: زکات بدن پرداخت فطریه است، در حقیقت در عید فطر با پرداخت زکات فطره باید به فکر نیازمندان باشیم و اعلام همبستگی با سایر مسلمانان صورت گیرد.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه پیام رمضان پاکی، تقوا و به فکر دیگران بودن است، گفت: مسلمانان در غزه و عراق زیر آتش گلوله هستند، بنابراین در کشور باید به فکر مستمندان و عظمت دنیای اسلام باشیم.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری