کد خبر: 3656

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه مطرح کرد

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه در جمع نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه(س) 6 راه قبولی اعمال در پیشگاه الهی را تشریح کرد.

خبرگزاری فارس: 6 راه مقبول شدن اعمال در پیشگاه الهی

به گزارش قم خبر به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در آخرین روز ماه مبارک رمضان در جمع زائران و نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه بحث قبولی عمل از اهمیت زیادی برخوردار است و باید ببینیم برای قبول شدن اعمال چه باید کرد افزود: گاهی عوامل اخلاقی، اعتقادی، خانوادگی و اجتماعی مانع از قبول شدن اعمال می‌شود.

وی گفت: اگر کسی می‌خواهد ببیند نماز او مورد قبول واقع شده است باید ارزیابی کند که نماز در زندگی او چه میزان اثرگذاری داشته و او را چقدر از گناهان باز داشته است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آیه 15 سوره احقاف و 6 عاملی که موجب پذیرفته شدن اعمال می‌شود اظهار کرد: امروز در مردم به جای شکر، شکوه قوی است و مردم از نعمت‌هایی که در اختیار دارند غافل هستند.

وی با اشاره به اینکه خداوند تلاش حداکثری داشته است که انسان‌ها به بهشت بروند گفت: راه‌های بسیاری برای سعادتمند شدن در دنیا و آخرت پیش پای ما قرار داده شده است.

رفیعی با بیان اینکه باید شکوه‌ها را کم کرده و نعمت‌ها را ببینیم افزود: یکی از راه‌های قبول شدن اعمال شکر خود و راه دیگر شکر پدر و مادر است، جوانی که به چهره پدر و مادر خشمگین نگاه کند نماز و روزه‌اش پذیرفته نیست.

وی با اشاره به اینکه قبولی عمل از اهمیت زیادی برخوردار است ادامه داد: عمل صالح، یاد اولاد، حس توبه داشتن و تسلیم بودن در برابر فرمان خدا و قضا و قدر الهی از دیگر راه‌های قبولی اعمال در پیشگاه الهی است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امیدواریم که در روز پایانی ماه مبارک رمضان خداوند همه ما را جزو آمرزیده شده‌ها و آزاد شده‌ها قرار دهند.

وی بیان کرد: در روایات آمده است بعد از عید فطر 6 روز روزه گرفتن مستحب است و اگر کسی این روزها را روزه بگیرد گویی کل سال را روزه گرفته است.

رفیعی یادآور شد: آیت‌الله اشتهاردی در درس اخلاق خود در خصوص علت این مسئله می‌گفت که با این 6 روز روزه‌داری انسان اعلام نشاط کرده و به خدا می‌گوید که خدایا ما از رمضان خسته نشده‌ایم.

وی در پایان گفت: پخش قرآن و برنامه‌های مذهبی و سخنرانی‌ها موجب شد که این حرم مطهر در سطح بین‌المللی همانند گذشته مطرح شود و از صدا و سیما نیز تقدیر می‌کنیم.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری