کد خبر: 3629

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) مطرح کرد

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: در قنوت‌های نماز عید فطر از خداوند درخواست می‌کنیم، این عبادت و بندگی را بتوانیم پس از ماه رمضان حفظ کنیم.

خبرگزاری فارس: درخواست حفظ عبادت و بندگی در قنوت‌های نماز عید فطر

به گزارش قم خبر ، حجت‌الاسلام محمدمهدی نادری در گفت‌وگو با فارس ضمن تبریک عید سعید فطر اظهار کرد: بر اساس روایات هر روزی که در آن گناه نشود آن روز عید است، بنابراین مفهوم این روایت می‌رساند که عید واقعی بندگی خداوند متعال است.

وی با بیان اینکه اگر انسان در بندگی خداوند متعال موفق باشد آن روز عید است، گفت: با این نگاه کل ماه رمضان باشگاه عبودیت و بندگی خداوند است و مسلمانان با ورود به ماه رمضان در باشگاه عبودیت به تمرین بندگی پرداختند و در ابعاد مختلف سعی کردند، اوامر و کردار خود را با اوامر خداوند تطبیق دهند.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: اگر حقیقت روزه‌داری را درک کرده باشیم، بدون تردید روز اول ماه شوال برای ما روز عید است، زیرا موفق شدیم یک ماه به صورت مداوم به تمرین عبودیت و بندگی بپردازیم و خود را در اختیار خداوند قرار دهیم.

وی یادآور شد: فطر عید بزرگی است که هر کسی بندگی بهتر و بیشتر در ماه رمضان داشته باشد، این عید برای او کامل‌تر است و کسانی که مراتب پایین‌تر عبودیت را داشتند، عید آنها به همان مرتبه و میزان در درجه پایین‌تری قرار دارد.

نادری خاطرنشان کرد: در قنوت‌های نماز عید فطر از خداوند درخواست می‌کنیم این عبادت و بندگی را بتوانیم پس از ماه رمضان حفظ کرده و به محمد و آل محمد(ص) اقتدا کنیم که در واقع نمونه برترین عبودیت و بندگی در درگاه الهی هستند.

وی عنوان کرد: در ماه رمضان به مراتبی از عبودیت و بندگی دست پیدا کردیم و از خداوند می‌خواهیم که به ما مدد و کمک کند تا در ادامه مسیر همین مسیر عبودیت و بندگی را ادامه دهیم تا به خدا نزدیک‌تر شویم و خداوند با قبولی این طاعات و عبادات لیاقت وصول به درجات بالاتر عبودیت را به ما عطا کند.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: انسانی که سراپا شور، احساس و عاطفه باشد، نمی‌‌تواند زندگی انسانی داشته باشد، زیرا ترکیب شور و شعور انسان را کامل می‌کند.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری