کد خبر: 3620

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: نماز عید فطر اجتماعی شکوه‌آفرین است که کمر دشمن را خم می‌کند.

خبرگزاری فارس: شکوه نماز عید فطر کمر دشمن را خم می‌کند

به گزارش قم خبر ، حجت‌الاسلام غلامعباس موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر اظهار کرد: فطر عید قبولی پاداش، طاعات، عبادات، موفقیت و سرافرازی در محضر پروردگار و این عید پایان یک ماه میهمانی ذات اقدس الهی است.

وی خاطرنشان کرد: عید فطر روزی است که انسان اجر و پاداش یک ماه روزه‌داری، شب زنده‌داری، احیا، نماز، دعا و راز و نیاز را می‌گیرد و روزی است که کارنامه قبولی مومنان و انسان‌های روزه‌دار به دست آنها داده می‌شود.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه عید فطر عید شکرگزاری است، گفت: خداوند توفیق یک ماه ضیافت را به ما داده است و در حقیقت میهمانی منحصر به فرد محسوب می‌شود و ضیافتی است که میزبانش خداست بنابراین باید شکر این میهمانی را به جا آوریم.

وی خاطرنشان کرد: اجر و پاداش قرائت قرآن، ذکر گفتن و دعا کردن و اقامه نماز در این ماه مضاعف می‌شود، بنابراین این میهمانی باید پاس داشته شود و سجده شکر به جای آورده شود، زیرا خداوند توفیق این میهمانی و ضیافت را به ما داده است.

موسوی خاطرنشان کرد: با قرآن در این ماه مأنوس شدیم، بنابراین از خدا می‌خواهیم که ما را عامل به قرآن قرار دهد و هم‌نوایی و همدردی ما را با فقرا حفظ کند.

وی خاطرنشان کرد: توفیق پیدا کردیم در ماه رمضان رنگ و حال و هوای الهی بگیریم، بنابراین باید کاری کنیم که این رنگ، الهی باقی بماند.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم یادآور شد: در روز عید فطر دست به دعا برمی‌داریم تا خداوند در این عید به ما توجه کند و آن را مایه برکت، شرافت و ذخیره آخرت قرار دهد، بنابراین این عید را خداوند به عنوان پاداش برای ما قرار داده است.

وی عنوان کرد: عید فطر حرکت و اجتماع عمومی است و همه مومنان در این اجتماع در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و شاد و خوشحال هستند و از خدا می‌خواهند که این نشاط معنوی را حفظ کند.

موسوی خاطرنشان کرد: فطر در بین همه روزه‌داران دارای جایگاه و منزلت بالایی است، زیرا توفیق یک ماه روزه‌داری را به دست آورده که این امر دارای منزلت، ارزش و جایگاه ویژه‌ای است.

وی با اشاره به همدردی با فقرا در روز عید فطر گفت: در این روز پرداخت زکات فطریه برای هر انسانی واجب است و بر همین اساس به یاد نیازمندان، فقرا، ایتام، درماندگان و مشکلات عمومی جامعه هستیم و با آنها همدردی می‌کنیم.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم یادآور شد: انسان‌ها با پرداخت زکات فطریه جسم و جان خود را بیمه می‌کنند و اسلام با این دستور نشان می‌دهد که همیشه به یاد افراد ضعیف و مستمند است.

وی با بیان اینکه شکوه و عظمت در نماز عید فطر مشاهده می‌شود، گفت: مسلمانان با شرکت در نماز عید فطر به وحدت و یکپارچگی می‌رسند و دشمنان با مشاهده این صحنه متفرق می‌شوند، زیرا صحنه نماز عید فطر مبارزه با شیطان، کفار و ملحدان است.

موسوی با بیان اینکه نماز عید فطر اجتماع شکوه‌آفرین است که کمر دشمن را خم می‌کند، گفت: مومنان باید در روز عید فطر در مساجد حضور پیدا کنند و بیش از پیش به فکر مظلومان ستمدیده غزه و فلسطین باشند.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری