کد خبر: 3284

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم:

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم با اشاره به فعالیت واحدهای غیرمجاز صنعتی در شهر گفت: فعالیت واحدهای صنعتی نباید مخل فضای شهری بوده و آلودگی ایجاد کنند.

خبرگزاری فارس: فعالیت واحدهای صنعتی قم نباید مخل فضای شهری باشد

به گزارش قم خبر، روح‌الله ابراهیمی در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به فعالیت واحدهای غیر مجاز صنعتی در شهر اشاره و اظهار کرد: هدف از تاسیس شهرک‌های صنعتی استقرار واحدهای صنعتی بوده است بدین ترتیب با استقرار این واحدها در شهرک، آلودگی‌های موجود در سطح شهر کاهش پیدا می‌کند.

وی به فعالیت برخی واحدهای صنعتی در حاشیه شهر اشاره کرد و گفت: در حاشیه شهر فعالیت واحدهای صنعتی گاهی مشکلات زیست محیطی و اجتماعی را ایجاد می‌کند که البته شرکت شهرک‌های صنعتی در این خصوص نمی‌تواند کاری انجام دهد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم افزود: وظیفه ما ساخت مکانی برای فعالیت واحدهای صنعتی است و جایگاه و قدرت قانونی برای جلوگیری از فعالیت این واحدها را در حاشیه شهر نداریم.

ابراهیمی یادآور شد: امکانات و شرایط لازم برای فعالیت این واحدها فراهم شده است و ما نیز آمادگی لازم برای پذیرش واحدهای صنعتی را در شهرک‌های صنعتی داریم.

وی خاطرنشان کرد: واحدهای صنعتی که آلایندگی در حد استاندارد داشته باشند می‌توانند در شهرک‌های صنعتی مستقر شده و فعالیت کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم افزود: در صورتی که واحدی تولیدات خطرناک با آلایندگی بالا داشته باشد اجازه فعالیت در شهرک‌های صنعتی را ندارد.

ابراهیمی بیان کرد: فعالیت‌ واحدهایی که آلایندگی زیاد دارند و مخل هستند و به راحتی آلودگی زیست محیطی ایجاد می‌کنند به طور کلی مجاز نیست.

وی افزود: اگر واحدهایی که آلایندگی و آلودگی زیاد دارند مشغول فعالیت شوند مقامات قضایی و اداره کل محیط زیست وارد شده و اجازه فعالیت را به این واحدها نمی‌دهند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم تصریح کرد: برخی از آلایندگی‌های واحدهای صنعتی ضررهای جبران‌ناپذیری در فضای شهری ایجاد می‌کنند که نه تنها سلامت افراد را به خطر می‌اندازد بلکه زیبایی و نمای شهر را از بین می‌برد.

ابراهیمی به استقرار واحدهای صنعتی مجاز در شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: واحدی که میزان آلایندگی‌اش در حد مجاز بوده و متناسب با شرایط و امکانات موجود در شهرک باشد مجوز استقرار و فعالیت در این مکان را دریافت می‌کند.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری