کد خبر: 3248

آیت‌الله سبحانی تاکید کرد

یکی از مراجع تقلید قم بر لزوم مقابله سلبی با روزه‌خواران تاکید کرد.

خبرگزاری فارس: لزوم مقابله سلبی با روزه‌خواران

به گزارش قم خبر به نقل از فارس ، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در جلسه تفسیر سوره مبارکه زمر که در مدرسه حجتیه قم برگزار شد اظهار کرد: افراد کافر در زمان جاهلیت، خداوند را تنها خالق جهان هستی می‌دانستند اما ربوبیت او را مشرک می‌شدند.

وی اضافه کرد: ربوبیت خداوند متعال تمام عالم هستی را فرا می‌گیرد و به مکان و زمان خاصی محدود نخواهد بود.

این مرجع تقلید با اشاره به عقاید جاهلانه مشرکان ابراز کرد: خداوند که خالق جهان هستی است قدرتی دارد که اگر بخواهد به فردی آسیب یا رحمتی برساند، کسی نمی‌تواند مانعی برای او باشد.

وی با اشاره به اینکه مشرکان با باورهای نادرست خود در برابر عقل ایستادگی می‌کنند بیان کرد: کسی نخواهد توانست در برابر مقدرات خداوند ایستادگی کند.

آیت‌الله سبحانی افزود: مشرکان امروزی محیط زندگی را به گونه‌ای برای خود ایجاد کرده‌اند که به آن‌ها اجازه نمی‌دهد در ارتباط با ربوبیت حتی لحظه‌ای اندیشه کنند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه این محیط مشرکان را محدود کرده است، متذکر شد: روشنگری و آگاه‌سازی این افراد اقدام بسیار دشواری است.

وی اضافه کرد: مومنان نباید خداوند را وکیل و پاسخگوی اعمال خود بدانند، زیرا این امر بر خلاف تعاریف اسلام است.

آیت‌الله سبحانی با بیان آیاتی از قرآن کریم خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم خود را رازق معرفی کرده است اما نباید با تکیه به این صفت خداوند از تلاش و همت برای بدست آوردن روزی دریغ کنیم.

این مرجع تقلید افکار جاهلانه مشرکان را سبب گمراهی مومنان دانست و گفت: انسان در زندگی خود مستقل نیست و باید نسبت به خداوند متوکل باشد و به امدادهای او ایمان آورد.

وی دنیا را همانند یک چراغی که نور خود را از خداوند تبارک و تعالی دریافت می‌کند دانست و یادآور شد: اگر در آیات قرآن کریم تفکر نکنیم نسبت به هدایت‌های خداوند غافل خواهیم شد و در ارتباط ما با او فاصله ایجاد خواهد شد.

آیت‌الله سبحانی عنوان کرد: پیامبران الهی امت‌های خود را نسبت به عاقبت کفر و شرک هشدار دادند و برای هدایت آن‌ها به سمت دین اسلام از برخوردهای سلبی استفاده نکردند.

این مدرس حوزه علمیه قم بر لزوم مقابله سلبی با روزه‌خواران تاکید کرد و گفت: در مباحث اعتقادی از جمله توحید در خالقیت و ربوبیت خداوند نمی‌توانیم با روش‌های سلبی تاثیر موثری داشته باشیم.

وی به اخبار نهان قرآن کریم اشاره کرد و متذکر شد: قرآن کریم در آیات خود انسان‌ها را نسبت به نزدیکی لحظه مرگ و عذاب الهی در نظر گرفته شده برای گناهکاران هشدار داده است.

آیت‌الله سبحانی با بیان داستانی از پیامبر اسلام(ص) اظهار کرد: مردگان در قبر خود صداهای عالم هستی را می‌شنوند و نسبت به وضعیت این دنیا آگاهی دارند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه قرآن کریم به وسیله پیامبر اسلام(ص) بدون هیچ تصرفی به انسان‌ها انتقال داده شده است تاکید کرد: ما نباید از نشانه‌ها و هدایت‌های قرآن کریم غافل شویم.

وی با بیان برخی از ظلم‌های رژیم شاهنشاهی بر مردم ایران ادامه داد: در آن دوران ظالمان از هدایت قرآن کریم بهره‌ای نبرده بودند.

آیت‌الله سبحانی خاطرنشان کرد: حکومت اسلامی با اقدامات خود فاصله میان قرآن کریم و مردم ایران را از بین برده است.

وی به سخنانی از رهبر معظم انقلاب در ارتباط با گسترش فرهنگ قرآنی اشاره کرد و گفت: به لطف خداوند امروزه جمعیت حافظان و قاریان قرآن کریم در حال افزایش است.

این مدرس حوزه علمیه قم به قرآن کریم به عنوان معجزه حضرت محمد(ص) اشاره کرد و افزود: این معجزه در تمام نسل‌ها و دوران‌ها مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با بیان برخی دیگر از وی‍ژگی‌های این کتاب آسمانی ابراز کرد: قرآن کریم از هرگونه تحریف در امان مانده است.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری