کد خبر: 3247

مدیرکل بهزیستی استان قم:

مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: 941 سالمند زن و 896 سالمند مرد زیرپوشش بهزیستی هستند که 220 نفر ایشان در مراکز شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند.

خبرگزاری فارس: بیش از 1800 سالمند زیر نظر بهزیستی نگهداری می‌شوند

به گزارش قم خبر به نقل از فارس ، رضا سلیقه ظهر امروز در دیدار با استاندار قم که به مناسبت هفته بهزیستی صورت گرفت، اظهار کرد: سازمان بهزیستی یک سازمان تخصصی، اجتماعی، فرهنگی و حمایتی است که از چهار معاونت تخصصی در امور توان‌بخشی، امور اجتماعی، پیشگیری، مشارکت‌ها و اشتغال تشکیل ‌شده است.

وی شمار معلولانی که زیر نظر معاونت توان‌بخشی خدمات دریافت می‌کنند را 22 هزار معلول ذکر کرد و گفت: اسامی این معلولان در بانک اطلاعات بهزیستی استان قم به ثبت رسیده است.

مدیرکل بهزیستی استان قم با تفکیک شمار معلولان تصریح کرد: 3 هزار و 995 نفر معلول ذهنی، 4 هزار و 687 معلول جسمی حرکتی، 2 هزار و 40 نفر معلول ناشنوا و یک هزار و 550 نفر بیماران اعصاب و روان زیرپوشش بهزیستی استان قم در بخش معاونت توان‌بخشی هستند که از خدمات این سازمان بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 690 بیمار ضایعه نخاعی زیرپوشش بهزیستی استان قم هستند، گفت: این دسته از افراد با توجه به مشکلی که دارند هزینه فراوانی برای نگهداری مراقبت از ایشان لازم است.

سلیقه نگهداری سالمندان را بخش دیگری از وظایف بهزیستی دانست و بیان کرد: در حال حاضر 941 نفر سالمند زن و 896 نفر سالمند مرد زیرپوشش بهزیستی هستند که 220 نفر ایشان در مراکز شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند.

وی با اشاره به مشکلات کودکانی که مشکل حاد شنوایی دارند، گفت: این کودکان به دلیل مشکلی که دارند، باید کاشت حلزون انجام دهند و بهزیستی برای 18 کودک که مشکل شنوایی داشتند کاشت حلزون انجام داد.

مدیرکل بهزیستی استان قم، کاشت حلزون را بسیار پرهزینه دانست و گفت: برای کاشت حلزون به ازای هر نفر 30 میلیون تومان هزینه لازم بود که از این مبلغ حدود 10 درصد توسط خانواده‌ها پرداخت شد.

سلیقه در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: فعالیت مهدکودک‌ها نیز زیر نظر بهزیستی صورت می‌گیرد که در این راستا 81 مهدکودک زیر نظر بهزیستی در استان قم فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه بخش دیگری از مهد کودک‌ها زیر نظر آموزش‌ و پرورش و سازمان تبلیغات فعالیت دارند، گفت: چند دستگاهی بودن نظارت بر مهدهای کودک‌ مشکل‌آفرین است که پیگیر هستیم این مسئله را برطرف کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان قم اضافه کرد: اورژانس اجتماعی با شماره 123 زیر نظر بهزیستی فعالیت می‌کند و در موارد همسر آزاری، کودک آزاری و... فعالیت دارد که سال گذشته 192 پذیرش مداخله داشته است.

وی با اشاره به رقم قابل ملاحظه آمار طلاق در قم بیان کرد: این ارقام شایسته استان قم نیست، به همین دلیل بهزیستی برای کاهش آمار طلاق با همکاری دادگاه انقلاب یک تیم مشاوره در دادگاه مستقر کرده است و تا زمانی که متقاضیان طلاق مورد مشاوره قرار نگیرند حکم طلاق برای آنها صادر نمی‌شود.

وی با اشاره به شمار مشاوره شدگان برای پیشگیری از طلاق در سال گذشته گفت: مشاوران مستقر در دادگاه سال پیش یک هزار و 158 مشاوره به متقاضیان طلاق ارائه کردند که 28 درصد مشاوره گیرنده‌ها سازش کردند.

مدیرکل بهزیستی استان قم در بخش دیگری از سخنان خویش فعالیت 14 گروه همیار برای حمایت از زنان بی‌سرپرست را مورد توجه قرار داد و گفت: هر سال با اشتغال‌زایی برای زنان سرپرست خانوار، 10 درصد آنان از چرخه حمایت بهزیستی خارج می‌شوند.

این مقام مسئول با اشاره به آمار زنان سرپرست خانوار و مردان از کار افتاده بیان کرد: در حال حاضر 986 زن سرپرست خانوار و 491 مرد از کار افتاده از خدمات بهزیستی استان قم بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان قم شمار بیمه‌شدگان زیر پوشش بهزیستی را 688 نفر ذکر کرد و گفت: بر اساس رایزنی‌های انجام شده، 400 سهم دیگر نیز به بیمه‌شدگان زیر پوشش بهزیستی اضافه شده است.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری