کد خبر: 3241

معاون استاندار قم:

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری قم گفت: حمایت دولت و دستگاه‌های اجرایی نقش موثری در توسعه پارک علم و فناوری و به دنبال آن توسعه علوم دارد.

خبرگزاری فارس: حمایت دولت نقش موثری در توسعه پارک علم و فناوری دارد

به گزارش قم خبر به نقل از فارس، حسن رضوی در بازدید از پارک علم و فناوری قم با اشاره به نقش حمایتی مدیران در پیشرفت توسعه‌ پارک علم و فناوری استان اظهار کرد: مدیران باید از پارک علم و فناوری دیدار کنند تا در جریان دستاوردها، ظرفیت‌ها و خدمات پارک قرار بگیرند.

وی به توسعه چشم‌انداز این پارک اشاره کرد و گفت: نباید تنها به احداث پارک علم و فناوری در سطح استان قانع باشیم بلکه افق دید و برنامه‌ریزی‌ها باید مبتنی بر جهش اقتصادی و توسعه علمی و نوآوری باشد بنابراین حمایت از پارک و فعالیت‌های دانش بنیان نقش موثری در توسعه علمی استان دارد.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری قم به سفر تجاری به چین اشاره و بیان کرد: در سفری که به کشور چین داشتیم تاثیر پارک‌های علم و فناوری را در اقتصاد رشد یافته و دانش بنیان این کشور مشاهده کردیم و شاهد حمایت همه جانبه از شرکت‌های نوآور و نوپا بودیم و دیدیم که چینی‌ها تقریبا یک دهه زودتر به اهداف از پیش تعیین شده خود در مباحث توسعه‌ای دست پیدا کردند.

رضوی خاطرنشان کرد: دولت اگر می‌خواهد موفق باشد باید منویات مقام معظم رهبری در خصوص بسترسازی به منظور رشد اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان را سرلوحه کار خود قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور نیز همواره بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تاکید دارد، تصریح کرد: در صورت حمایت دولت و دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت‌های فزاینده استان قم در حوزه فرهنگ، علوم و منابع انسانی پارک قم به زودی به جایگاه واقعی خود و پیشتازی در حوزه فناوری دست پیدا می‌کند.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری